چهارشنبه 13 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزير بازرگانی: مردم به جای گوجه، رب بخورند، برنا

معاون وزير بازرگانی گفت: با توجه به اين که رب گوجه فرنگی به منظور استفاده در فصول سرما و زمانی که فصل گوجه فرنگی نيست توليد شده است؛ بنابراين مردم می توانند از اين محصول به جای گوجه فرنگی استفاده کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"محمد صادق مفتح "درگفت وگو با برنا، با اعلام اينکه قيمت کليه کالاهای اساسی بايد به دليل کاهش قيمت های جهانی کاهش يابد افزود: در حال حاضر قيمت انواع مواد اوليه در بخشهای مختلف کاهش شديدی داشته است که در اين راستا پيش بينی می شود ، قيمت ساير کالاها نيز کاهش يابد.
وی با اشاره به اينکه قيمت انواع محصولات پتروشيمی در بازار های جهانی روند نزولی داشته است خاطرنشان کرد: به طور طبيعی در اين راستا قيمت انواع محصولات وابسته به محصولات پتروشيمی با کاهش مواجه شده است.
معاون وزير بازرگانی با بيان اينکه توقع داريم قيمت انواع کالاها در بازار بيش از اين کاهش يابد گفت: با روند نزولی قيمت مواد اوليه قيمت انواع کالاها بايد بيش از رقم های موجود کاهش يابد.
مفتح در خصوص علت افزايش قيمت گوجه فرنگی که هم اکنون به کيلويی ۲ هزار تومان در بازار رسيده است خاطرنشان کرد:در اين ارتباط اين سوال مطرح است که مگر پاييز فصل گوجه فرنگی است؛ به طور حتم هر محصولی در فصل خود به وفور يافت می شود، اما در غير فصل خود با کمبود مواجه می شود.
معاون وزير بازرگانی ادامه داد:با توجه به اين که رب گوجه فرنگی به منظور استفاده در فصول سرما و زمانی که فصل گوجه فرنگی نيست توليد شده است؛ بنابراين مردم می توانند از اين محصول به جای گوجه فرنگی استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد:به طور حتم در زمان قرار گرفتن در فصل برداشت گوجه فرنگی شاهد کاهش قيمت ها خواهيم بود.
مفتح در پاسخ به اين سوال که به گفته مقامات صنفی قرار بود با ورود گوجه فرنگی جنوب کشور شاهد تعادل قيمت ها باشيم اظهارداشت:با وجود اين اظهارات، هنوز علت گرانی گوجه فرنگی مشخص نيست؛چراکه امکان احتکار اين محصول وجود ندارد.





















Copyright: gooya.com 2016