چهارشنبه 13 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابوترابی فرد، نايب رئيس اول مجلس: مجلس در مورد زمان اجرای طرح تحول اقتصادی حرف دارد، مهر

نايب رئيس اول مجلس شورای اسلامی تاکيد کرد که با وجود اتفاق نظر دولت و مجلس در رابطه با ضرورت اجرای طرح تحول اقتصادی بين دولت و مجلس در خصوص زمان و نحوه اجرای اين طرح نقاط اختلاف وجود دارد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمد حسن ابوترابی فرد که در حاشيه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران سخن می گفت درخصوص علت عدم حضور رئيس جمهور در جلسه امروز مجلس بيان داشت: علت خاصی را اعلام نکرده اند. فقط اعلام شد رئيس جمهور نمی تواند در جلسه امروز مجلس شرکت کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده قزوين درخانه ملت خاطرنشان کرد: جلسه علی القاعده اگر رئيس جمهور بخواهد شخصا برای ارائه لايحه تحول اقتصادی در مجلس حضور يابد با توافق دولت و مجلس زمانی در نظر گرفته خواهد شد اما اگر رئيس جمهور نخواهد در زمان ارائه لايحه حضور يابد طبيعتا مانند ديگر لوايح هر زمان که دولت بخواهد لايحه هدفمند کردن يارانه ها اعلام وصول خواهد شد.

وی اضافه کرد: در نهايت تصميم مجلس در رابطه با اين لايحه ملاک عمل است و اگر يک فوريت لايحه ای رای بياورد لايحه برای بررسی بيشتر به کميسيونهای مربوطه ارجاع می شود.

ابوترابی فرد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اينکه نظرات دولت و مجلس در خصوص طرح تحول اقتصادی تا چه اندازه به يکديگر نزديک است تصريح کرد: در مورد ضرورت تدوين طرح تحول اقتصادی و استفاده بهينه از سرمايه های کشور بين دولت و مجلس اتفاق نظر وجود دارد اما در مورد چگونگی دستيابی به اين تصميم و زمان اجرای طرح تحول اقتصادی نقاط اختلاف وجود دارد.

سخنگوی فراکسيون اصولگرايان اضافه کرد: گمان می کنم در فضای امروز مجلس لايحه تحول اقتصادی در يک فضای علمی و بدون نگاه سياسی مورد بحث قرار خواهد گرفت و اميدواريم بر اساس مصالح مردم تصميم مناسب اتخاذ شود.

وی در پاسخ به سئوالی در رابطه با تورم زا بودن طرح تحول بيان داشت: بحث در مورد اين نيست که اين لايحه تورم زا هست يا نيست چون ممکن است تصميماتی اتخاذ کنيم که در کوتاه مدت آثار تورمی داشته باشد اما در دراز مدت به ثبات سياسی و اقتصادی و کاهش تدريجی تورم منجر شود. در اين صورت ما از اين اقدامات استقبال می کنيم.

وی يادآور شد: در مقابل ممکن است طرح يا لايحه ای در کوتاه مدت آثار تورمی نداشته باشد و احساس آرامش برای مردم ايجاد کند اما در دراز مدت آثار تورمی و جدی به دنبال داشته باشد.

ابوترابی تاکيد کرد: بايد با پشتوانه کار کارشناسی بتوان روند اقتصادی کشور را تصحيح کرد تا کشور از درآمد ارزی ناشی از فروش نفت به طرف درآمد حاصل از توليد و ماليات حرکت کند.





















Copyright: gooya.com 2016