جمعه 15 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

الهام: ناپلئونی وزير شدم، چند شغله بودن من کاملا قانونی است، مهر

تبريز - خبرگزاری مهر : جالبترين مطالب يک مصاحبه مطبوعاتی که البته بيش از متن خبر مورد توجه قرار می گيرد حاشيه های آن است به ويژه آنکه طرف گفتگوی خبرنگاران شخصی خوش صحبت و شوخ‌طبع همچون غلامحسين الهام باشد.
به گزارش خبرنگار مهر در تبريز، گفتگوی خبری سخنگوی دولت با خبرنگاران در سفر رئيس جمهوری به آذربايجان شرقی با حاشيه های جالبی همراه بود.

نخستين حاشيه از همان ابتدای جلسه آغاز شد زمانی که آقای سخنگو با يک ساعت تاخير در جلسه کنفرانس مطبوعاتی حاضر شده و موجبات اعتراض خبرنگاران را پديد آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


الهام اما به محض وارد شدن به اتاق جلسه گويی که انتظار برپايی مصاحبه مطبوعاتی را نداشته باشد از انجام مصاحبه امتناع کرد و گفت: من هرگز در سفرهای استانی هيئت دولت مصاحبه نمی کنم.

با اصرار خبرنگاران و گلايه آنان مبنی بر اينکه از يکساعت قبل منتظر ورود او بوده اند آقای سخنگو راضی به گفتگو شد و البته اين مصاحبه يکساعت و نيم به طول انجاميد.

نخستين سئوال مطرح شده در خصوص نظر سخنگوی دولت نهم نسبت به کسب حداقل رای اعتماد مجلس هشتم برای وزير کشور بود. الهام در پاسخ به اين سئوال با بيان اينکه خود او نيز در مجلس هفتم به صورت ناپلئونی به وزارت دادگستری رسيده است افزود: البته آقای صادق محصولی رکورد من را شکستند!

سئوال دوم از سوی يکی از خبرنگاران محلی بود. وی خطاب به الهام گفت که يک سئوال شخصی از وی دارد اما قبل از طرح سئوال سخنگوی دولت گفت: حتما می‌خواهيد در خصوص دو شغله بودن من بپرسيد؟ که با جواب مثبت خبرنگار ياد شده مواجه شد.

غلامحسين الهام با بيان اينکه در هيچيک از جلسات مطبوعاتی دوستان خبرنگار از کنار اين سئوال نگذشته اند اظهار داشت: چند شغله بودن من کاملا قانونی است.

وی با بيان اينکه دليل حساسيت ايجاد شده نسبت به چند شغله بودنش هنوز برای او نامشخص است ادامه داد: اگر کسی بتواند از ابتدای انقلاب تا کنون عضوی از شورای نگهبان را پيدا کند که تنها در يک مسئوليت اشتغال داشته است شخصا به او جايزه خواهم داد.

وزير دادگستری و سخنگوی دولت نهم اظهار عقيده کرد: واضح است که مشکل رسانه ها چند شغله بودن اعضای شورای نگهبان نيست بلکه مشکل اصلی شخص الهام است.

الهام با بيان اين مطلب که نمی دانم چرا دوستان خبرنگار روی من حساسيت دارند اظهار اميدواری کرد: با تصويب طرح مجلس مبنی بر ممنوعيت فعاليت اعضای شورای نگهبان در قوای مجريه و قضائيه دغدغه های مطبوعات و رسانه ها پايان يابد.

وی اظهار داشت: مطمئن باشيد با تصويب نهايی اين قانون بحث دوشغله بودن اعضای شورای نگهبان برای هميشه در گهواره تاريخ خواهد خوابيد.

غلامحسين الهام که در مسئوليت وزارت دادگستری از تشکيلات قضايی آذربايجان شرقی و زندان تبريز بازديد کرده بود گفت: هرگز انتظار نداشتم در زندان تبريز شاهد اين همه زندانی باشم.

وی ادامه داد: تعداد زندانيان بند مالی، ديه و مهريه و از همه مهمتر بند نسوان غيرقابل تصور بود.

الهام با تاکيد بر لزوم چاره انديشی برای موضوعاتی چون چک، ديه و از همه مهمتر مهريه ادامه داد: مردان نبايد زير تعهدهای سنگين بروند.

وی با بيان اينکه برخی مهريه بالا را سوپاپ اطمينان زندگی می خوانند هشدار داد: عاقبت مهريه های سنگين اغلب به زندان ختم می شود.

وزير دادگستری با بيان اينکه تبليغات منفی به گونه ای شده که هر کس به همسر خود عشق بورزد نشان زن ذليلی اوست گفت: هيچ مردی در دنيا وجود ندارد که زن ذليل نباشد!





















Copyright: gooya.com 2016