جمعه 15 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کرباسچی، دبير کل کارگزاران: کروبی به طور حتم در جهت جمع حرکت می‌‏کند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
دبير کل حزب کارگزاران سازندگی گفت: بحث کلی ما اين است که از اختلاف و تفرقه در جبهه اصلاحات جلوگيری کنيم تا بتوانيم همه نيروها را در راستای مصالح مردم و انقلاب سوق دهيم.

به گزارش خبرنگار"ايلنا"، غلام‌‏حسين کرباسچی در حاشيه اختتاميه کنگره حزب کارگزاران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: راهکار وحدت اصلاح‌‏طلبان می‌‏تواند ايجاد پارلمان اصلاحات يا بحث حکميت باشد البته اين حکميت که شايعه آن پخش شده بخشی از مجموعه آئين‌‏نامه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شهردار اسبق تهران با بيان اينکه در مباحث جزئی همه بايد توافق داشته باشند، ادامه داد: بحث کلی من وحدت جبهه اصلاح‌‏طلبان است و اگر چهار سال پيش موفق می‌‏شديم يک زمينه ذهنی را در همه دوستان به وجود آوريم، حتما جلساتی به اين شکل برگزار می‌‏کرديم اما اين مسائل اجتماعی است و بايد تجربه شود، اين تجربيات به ما درس‌‏هايی می‌‏دهد که بتوانيم درست عمل کنيم.
وی با بيان اينکه کروبی به حرکات جمعی اعتقاد دارد، عنوان کرد: کروبی حتما در جهت جمع حرکت می‌‏کند و ايشان از مشوق‌‏های وحدت اصلاح‌‏طلبان است و اين حرف که بايد در يک تاريخ مشخص بحث‌‏ها به نتيجه برسد و تا ابد ادامه پيدا نکند،‌‏ سخن نامعقولی نيست.
وی در پاسخ به سوالی پيرامون احتمال کانديداتوری محمد هاشمی در انتخابات رياست جمهوری دهم، گفت: در تلويزيون از آقای هاشمی سوال پرسيدند آيا ممکن است شما روزی کانديدا شويد؟ و ايشان پاسخ دادند که در عالم احتمالات همه چيز امکان‌‏پذير است و توضيح دادند که تعدد کانديداها خوب است زيرا اگر يک يا دو نفر از کانديداها منصرف يا رد صلاحيت شدند، اينگونه نباشد که ما کانديدايی نداشته باشيم.
کرباسچی در پاسخ به سوالی ديگر مبنی بر اينکه آيا دولت وحدت ملی به معنای از بين رفتن شور انتخابات و رقابت ميان جناح‌‏ها محسوب نمی‌‏شود؟ توضيح داد: زمانی که مقام معظم رهبری رئيس جمهور شدند،‌‏ همه بر ايشان متحد بودند، مگر اسم آن انتخابات نبود؟ آن زمان شرايط جنگ بر کشور حاکم بود و اکنون هم در مقطعی هستيم که از نظر اقتصادی،‌‏ طرح‌‏های مهم داخلی و مسائل خارجی در شرايط بحرانی به سر می‌‏بريم و نياز به وحدت ملی داريم.
وی همچنين در خصوص ميزان احتمال پيروزی احمدی‌‏نژاد در انتخابات گفت: عده‌‏ای در کشور طرفدار احمدی‌‏نژاد هستند و نمی‌‏توان وجود طرفداران وی را انکار کرد اما مردم بايد انتخاب کنند و اگر ايشان هم زمانی به سياست‌‏های معقول و مورد نظر مردم برگردند،‌‏ ممکن است به او رای دهند.
دبير کل حزب کارگزاران سازندگی درباره مخالفت هاشمی رفسنجانی با تاسيس حزب کارگزران تصريح کرد: ما هيچگاه نگفته‌‏ايم هاشمی پدر معنوی کارگزاران است بلکه ما به سياست‌‏هايی که ايشان معتقدند، اعتقاد داريم.
وی در پايان سخنانش در پاسخ به سوالی پيرامون تاثير طرح تحول اقتصادی بر تورم در جامعه گفت: اگر اين طرح بدون برنامه و به تدريج اجرا نشود، اثر آن بر تورم بسيار وحشتناک خواهد بود اما اگر با برنامه اجر شود تورم قابل کنترل است. در گذشته سياست‌‏های تعديل يکی از برنامه‌‏های چشم انداز بود و قرار بود که سالی ده درصد قيمت سوخت افزايش پيدا کند اما مجلس هفتم طرح افزايش قيمت‌‏ها را متوقف کرد و اگر آن زمان اين طرح اجرا می‌‏شد شيب آرامی داشت و اثر تورمی آن وحشتناک نبود. به هر حال سياست تعديل بايد به تدريج و با برنامه‌‏ريزی باشد و اميدواريم عقلای مجلس اين کار را با برنامه پيش ببرند.





















Copyright: gooya.com 2016