شنبه 16 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوری رد شد، آفتاب

آفتاب: شورای نگهبان پس از بحث و بررسی طرح اصلاح مواد (۳۵) و (۵۵) قانون انتخابات رياست جمهوری را مغاير قانون دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس سياسی آفتاب، ‌شورای نگهبان مصوبه جلسه مورخ ۱۹ آبان سال جاری مجلس شورای اسلامی را در جلسه مورخ ۸ آذر سال جاری شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار داد و نظر خود را بدين شرح اعلام کرد: «همان طور که در نظريه‌های شماره‌های ۲۹۰۷ مورخ ۱۵ تير ماه ۱۳۶۰ و ۳۶۸۱ مورخ ۲۵ خرداد ۱۳۶۴ و ۵۱۷۳/۲۱/۷۸ مورخ ۲۸ مرداد ۱۳۷۸ اين شورا آمده با توجه به اينکه اصل ۱۱۵ قانون اساسی در مقام بيان شرايط رئيس جمهور آن را احصاء کرده و تبصره‌های (۱) و (۳) ماده (۱) شرايط مذکور را تظييق يا توسعه داده است و بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی نيز تائيد صلاحيت داوطلبان را ازنظر دارا بودن شرايطی که در قانون اساسی آمده به عهده شورای نگهبان محول نموده است، بنابر اين تبصره‌های مزبور مغاير اصول فو‌ق‌الذکر تشخيص داده شده است».

«علاوه بر تبصره ۱ نسبت به کسانی که در حد اشخاص مذکور در مصوبه يا بالاتر از آن هستند در مواردی تبيعيض ناروا و مغاير بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی است».





















Copyright: gooya.com 2016