شنبه 16 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانشجويان: پرتاب گاز اشک آور در مراسم ۱۶ آذر دانشگاه همدان، راديو فردا

فعالان دانشجويی می گويند: روز شنبه نيروهای امنيتی برای برهم زدن مراسم شانزدهم آذر دانشجويان دانشگاه بوعلی، همدان، از گاز اشک آور استفاده کردند.

در همين زمينه، سياوش حاتم، دبير کل انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه بوعلی سينا همدان، در گفت وگو با راديو فردا با اشاره تلاش نيروهای امنيتی برای برهم زدن برنامه شانزدهم آذر ماه اين دانشگاه می گويد:« هنگامی که در اواخر مراسم دانشجويان در حال خواند سرود يار دبستانی بودند نيروهای امنيتی برای متفرق کردن دانشجويان به سمت آنها گاز اشک آور پرتاپ کردند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همين زمينه خبرنامه بوعلی سينا، نيز نوشته است که «نيروهای امنيتی پس از شکست در پروژه ارعاب دانشجويان که از حدود يک هفته پيش آغاز شده بود و در واجهه با گردهمايی هزاران نفری دانشجويان در دانشکده علوم پايه دانشگاه بوعلی سينا که برای شرکت در مراسم روز دانشجو انجمن اسلامی دانشجويان همدان صورت گرفته بود با استفاده از گاز اشک آور در محيط بسته دانشکده دانشجويان را وادار به خروج از دانشگاه کردند».

خبرگزاری فارس نيز با اشاره به درگيری در دانشگاه بوعلی نوشته است مراسم شانزدهم آذر دانشگاه بوعلی «با دخالت حراست دانشگاه به پايان رسيد».

در حالی خبر از دخالت «نيروهای امنيتی» در مراسم شانزدهم آذر دانشگاه بوعلی سينای همدان منتشر می شود که وزارت علوم ايران در چند روز گذشته با درخواست های گروه های دانشجويی منتقد دولت نهم برای برگزاری اين مراسم موافقت نکرده بود.

سياوش حاتم می افزايد: از هفته گذشته که قرار بود مراسم شانزدهم آذر توسط انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه بوعلی سينا همدان برگزار شود، اعضای اين انجمن توسط نيروهای امنيتی مورد تهديد قرار گرفتند که در صورت برگزاری چنين مراسمی با آنها برخورد خواهد شد.

سياوش حاتم همچنين اضافه می کند که اين مراسم با محور يادواره دانشجويان ستاره دار دانشگاه بوعلی و نقض حقوق بشر برگزار شد.

به گفته دبير کل انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه بوعلی سينا همدان در اين مراسم امين نظری، عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، سخنرانی کرد.

دانشجويان دانشگاه همدان می گويند: پيش از آغاز اين مراسم مسوولان امنيتی دانشگاه بوعلی روز شنبه با بستن درب های دانشگاه فقط به دانشجويان دانشکده علوم اجازه ورود به دانشگاه را می دادند.

به گفته سياوش حاتم به دنبال افزايش جمعيت، نيروهای امنيتی مجبور شدند به دانشجويان ديگر نيز اجازه دهند تا در اين مراسم شرکت کنند.

سياوش حاتم می گويد: رييس دانشگاه از هفته گذشته تهديد کرده بود که در صورت برگزار مراسم اعضای انجمن از دانشگاه اخراج خواهند شد.

مراسم شانزدهم آذرماه به مناسبت حمله پليس به دانشجويان در سال ۱۳۳۲ که به کشته شدن سه دانشجو منجر شد، برگزار می شود.





















Copyright: gooya.com 2016