دوشنبه 18 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کمپين يک ميليون امضاء کانديد جايزه "وان ورلد" و بازتاب کمپين در جهان، مدرسه فمينيستی

مدرسه فمنيستی :دانشجويان سازمان عفو بين الملل (امنستی) ويدئو کليپ و گالری عکسی در حمايت از کمپين يک ميليون امضا در سايت خود برپا کرده اند.

اين مجموعه که همزمان با کنفرانس سالانه دانشجويان عفو بين الملل آماده شده با هدف جلب حمايت جهانی از کمپين يک ميليون امضا و مبارزات زنان در ايران برای کسب حقوق برابر توسط دانشجويان اين سازمان تهيه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم هيثر هاردی، از اعضای سازمان عفو بين‌الملل و از گردانندگان اين کنفرانس در گفتگو با راديو فردا، با ابراز شگفتی از ميزان استقبال از ويدئوی به نمايش در آمده، اين حرکت را تلاشی در حمايت و همبستگی با زنان ايرانی و جنبش آنان در تغيير قوانين به گفته وی «تبعيض آميز» دانسته است.خانم هاردی، خواسته زنان ايرانی را نه خواسته‌ای غير قانونی بلکه خواسته‌ای در موازات با قوانين و شريعت اسلامی می‌داند. وی همچنين ابراز نگرانی دولت جمهوری اسلامی از تلاش زنان برای به دست آوردن حقوق مساوی در جامعه را بُهت انگيز توصيف کرد.

همچنين کمپين يک ميليون امضا جزو ده نامزد برنده ی جايزه ی OneWorld در سال ۲۰۰۸ است. در بين ديگر نامزدهای جايزه فعالينی از کنگو, هند, اروپا, پاکستان, پرو و خاور ميانه حضور دارند. معيار در انتخاب اين نامزدها مواردی چون رعايت اصول حقوق بشر برای همه, توزيع عادلانه منابع طبيعی و اقتصادی دنيا, روش های ساده و موثر زندگی, حق هر انسان برای آگاهی دادن و آگاه شدن, مشارکت و شفافيت در تصميم گيری, تفاوت های فرهنگی- اجتماعی و زبانی بوده است.

برای اطلاعات بيشتر در مورد دلايل کانديد شدن کمپين يک ميليون امضاء برای جايزه «وان ورلد» اينجا را کليک کنيد. و برای رای دادن به کانديداهای اين جايزه اينجا را کليک کنيد.

از سوی ديگر جايزه ويژه گزارشگران بدون مرز نيز امسال به صورت مشترک به سايت تغيير برای برابری و وبلاگ چينی "زنچينگ ين" اهدا شد.

شيرين عبادی برنده‏ی جايزه‏ی صلح نوبل، ميهمان ويژه‏ی مراسم اهدای جوايز سال «آزادی بيان» از سوی «سازمان گزارش‏گران بدون مرز بود. در قسمت وبلاگ‏ها‏ سايت «تغيير برای برابری» از ايران، ويژه‏ی «کمپين يک ميليون امضا» و جنبش زنان ايران نيز نامزد بود و نيز وبلاگ‏هايی از ترکمنستان، آمريکا، گينه و کلمبيا. سرانجام دو روزنامه‏نگار ديگر زندانی در برمه به طور مشترک، برنده‏ی جايزه‏ی مبارزه از طريق اينترنت شدند.

شيرين عبادی درباره نامزد بودن سايت تغيير برای برابری در اين مراسم گفت : تلاش فعالين حقوق زن در ايران، همواره مورد تقدير آزادانديشان دنيا قرار گرفته و اين که آن‏ها توانستند با امکانات بسيار اندک و نويسندگان قليلی که دارند، خودشان را به دنيا بشناسانند، باعث افتخار و سربلندی خودشان، من و همه‏ی ايرانی‏ها است.

به گزارش روز آنلاين شيرين عبادی که در اين مراسم سخنرانی می کرد گفت : در قانون مطبوعات ايران قيد ‏شده انتقاد از قانون اساسی در روزنامه ها ممنوع است و در سال های اخير نيز تصميم گرفته شده به آثاری که مروج ‏لائيسيته و فمنيسم باشد اجازه چاپ يا تهيه فيلم ندهند." او در ادامه افزود: "دولت ايران بسياری از سايت های اينترنتی، از ‏جمله سايت های مربوط به حقوق زنان را فيلتر کرده است."‏ وی با اشاره به فيلترينگی که در بسياری از کشورها عليه سايت های اينترنتی وجود دارد افزود: "شکاف ديجيتالی که بين ‏کشورهای پيشرفته صنعتی و کشورهای غيرصنعتی وجود دارد باعث می شود که نويسندگان در اين کشورها نتوانند صدای ‏خود را به مخاطبين برسانند.

در اين مراسم در هنگام سخنرانی خانم عبادی کليپ کمپين يک ميليون امضا ٬ پشت سر ايشان پخش می شد.





















Copyright: gooya.com 2016