سه شنبه 19 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئیس جمهور غیرقانونی! تلاش جدی علیه ریاست جمهوری اوباما ادامه دارد

به گزارش رسانه های آمریکا، به رغم تایید ریاست جمهوری باراک اوباما، تلاش افراد و گروه های مخالف به قدرت رسیدن نخستین رئیس جمهور رنگین پوست آمریکا با جدیت ادامه دارد.

به گزارش سایت اینترنتی پولیتیکو، به رغم رد دعاوی متعدد در مورد اینکه باراک اوباما آمریکایی نیست و نتیجتا شرط ریاست جمهوری آمریکا را ندارد، دعاوی مشابه همچنان علیه او مطرح می شوند.

دادگاه عالی آمریکا روز دوشنبه یکی دیگر از این پرونده ها علیه اوباما را رد کرد. مطابق قانون اساسی آمریکا رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور باید در خاک آمریکا متولد شده باشند و آمریکایی بودنشان به محض تولد اخذ شده باشد و نه بعد از آن و از طریق دریافت تابعیت.

در یکی از دعاوی مطرح شده علیه اوباما آمده که چون پدر وی شهروند کنیا، مستعمره بریتانیا بوده، باراک اوباما دارای تابعیت دوگانه است.

در شکایتی دیگر ادعا شده که باراک اوباما به صراحت در مورد تولدش در خاک آمریکا دروغ گفته است. شکایتی که هنوز دادگاه به آن رسیدگی نکرده است.

احتمال پذیرش این دعاوی از سوی دادگاه عالی آمریکا بسیار کم است. حداقل چهار قاضی از نه قاضی باید طرح این دعاوی را تایید کنند تا اساسا بتوان آنها را در دادگاه مطرح کرد. اکثر این دعاوی بدون ارائه هیچ توضیحی از سوی دادگاه مردود شناخته شده اند.

با این حال حجم زیاد شکایات، حاکی از تلاشی گسترده برای استفاده از این تئوری توطئه علیه ریاست جمهوری باراک اوباماست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یکی از شکات معتقد است نامزدی و پیروزی اوباما یکی از بزرگترین فریب ها در تاریخ آمریکاست و به همین دلیل از دادگاه خواسته بود تا حزب دمکرات و باراک اوباما را مجبور کند گواهی تولدش را منتشر کنند. یک دادگاه ناحیه ای در ماه اکتبر درخواست وی را مردود اعلام کرد.


هر هفته گروه کوچکی از گردانندگان سایت ها و وبلاگ هایی که این موضوع را دنبال می کنند طی یک گردهم آیی اینترنتی در مورد آخرین خبرها و راه های موفقیت در این زمینه گفتگو می کنند.

بعضی معتقدند با توجه به این که در گذشته به این ادعاها پاسخ داده شده و این افراد متقاعد نشده اند، بعید است در آینده هم ارائه شواهد و مدارک بتواند آنها را از ادامه تلاششان منصرف کند.





















Copyright: gooya.com 2016