دوشنبه 11 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معرفی هيلاری کلينتون به عنوان وزير امور خارجه آمريکا، دويچه وله

باراک اوباما، رئيس‌جمهور منتخب آمريکا، هيلاری کلينتون رقيب سابق خود در حزب دموکرات آمريکا را به عنوان وزير امور خارجه دولت خود معرفی کرد. پست مشاور امنيت ملی را جيم جونز، فرمانده سابق ناتو بر عهده خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


باراک اوباما، رئيس‌جمهور منتخب آمريکا روز دوشنبه، اول دسامبر، وزير خارجه‌ و مشاور امنيت ملی خود را معرفی کرد. هيلاری کلينتون، سناتور نيويورک و رقيب اوباما برای نامزدی رياست جمهوری از حزب دموکرات، مسئوليت وزارت خارجه را برعهده خواهد داشت و جيم جونز، فرمانده سابق ناتو، مشاور امنيت ملی دولت اوباما خواهد بود. رابرت گيتس، وزير دفاع کابينه جورج بوش، دستکم برای يک سال آينده در سمت خود ابقا شده است.

اوباما پيش‌تر خانم ژانت ناپوليتانو، فرماندار ايالت آريزونا را به عنوان وزير امنيت داخلی منصوب کرده بود. اريک هولدر، پست وزارت دادگستری را برعهده‌ خواهد داشت و خانم سوزان رايس، مشاور اوباما در سياست خارجی، سفير ايالات متحد‌ه‌ی آمريکا در سازمان ملل متحد خواهد بود.

باراک اوباما در سخنرانی خود در شيکاگو به هنگام معرفی وزير خارجه و مشاور امنيت ملی خود گفت، ايالات متحده‌ی آمريکا در دو حوزه‌ی سياست خارجی و امنيت ملی بايد راهبردهای تازه‌ای را در پيش گيرد تا از همه‌ی قدرت و امکانات آمريکا برای بازيابی اقتدار کشور استفاده نمايد. اوباما تاکيد کرد که تيم او برای آغازی نو مصمم است.

اوباما درباره هيلاری کلينتون، وزير خارجه‌اش گفت، کلينتون از هوش و استعداد خارق‌العاده برخوردار است. اوباما افزود، او افتخار می‌کند که خانم کلينتون پيشنهاد پست وزارت خارجه را پذيرفته است. خانم کلينتون از اعتماد کامل او برخوردار است، با بسياری از سياستمداران برجسته‌ی جهان آشناست و در موقعيتی است که منافع ايالات متحده‌ی آمريکا را در جهان نمايندگی کند.

خانم هيلاری کلينتون در نخستين اظهارات خود پس از اعلام رسمی انتصاب‌اش به وزارت خارجه، گفت، ايالات متحده‌ی امريکا به جای مخالفان، به شرکا و متحدين بيشتری نياز دارد. او گفت، با توجه به چالش‌های جدی‌ا‌ی که جهان با آن مواجه است، ايالات متحده‌ی آمريکا بايد همه‌ی امکانات و ابزارهای سياسی لازم را به کار گيرد تا صلح و آزادی در جهان را تضمين کند. هيلاری کلينتون تاکيد کرد، آمريکا نمی‌تواند مسائل جهان را بدون کمک جهان حل و فصل نمايد و جهان نيز بدون کمک آمريکا قادر به حل مسائل و مشکلات نخواهد بود. به گفته‌ی وی، قدرت نظامی به تنهايی برای تضمين ايده‌آل‌های آمريکا کافی نيست.

اوباما در سخنرانی خود در شيکاگو با اعلام ابقای رابرت گيتس، وزير دفاع جورج بوش در پست خود، گفت، رابرت گيتس جمهوری‌خواه ماموريت دارد که جنگ در عراق را به طور مسئولانه‌ای به پايان برساند و کنترل عراق را به نيروهای امنيتی آن کشور واگذار نمايد. اوباما افزود، در افغانستان نيز بايد پيروزی بر طالبان به دست آيد.





















Copyright: gooya.com 2016