چهارشنبه 27 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه سازمان حقوق بشر اول در مورد جلوگيری از سفر نسرين ستوده، عشاء مومنی و ديگر مدافعان حقوق بشر، مدرسه فمينيستی

مدرسه فمينيستی: سازمان حقوق بشر اول طی اطلاعيه نسبت به ممنوع الخروج شدن نسرين ستوده، از وکلای کمپين يک ميليون امضاء و از مدافعان حقوق بشر در ايران اعتراض کرد. در اين بيانيه آمده است: «مورد ستوده تنها مورد نيست. حداقل ۴ تن ديگر از فعالان جنبش حقوقی زنان همين تجربه را داشته اند: پروين اردلان، منصوره شجاعی، طلعت تقی نيا و سوسن طهماسبی. همچنين عشاء مومنی عضو کمپين يک ميليون امضاء از آن جايی که پاسپورت او را وزارت اطلاعات ضبط کرده است، هنوز نمی تواند کشور را ترک کند».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين بيانيه آمده است که دولت ايران بايد به حق همه افراد و به ويژه مدافعان حقوق بشر در ايران برای مسافرت و شرکت در ميتينگ ها و ملاقات با همکاران شان در سراسر جهان که مانند آنان از حقوق بشر در سطح بين المللی دفاع می کنند، احترام بگذارد.

اين بيانيه را می توانيد در آدرس زير مشاهده فرماييد:
http://action.humanrightsfirst.org/campaign/Nasrin/

پيش از اين نيز بر اساس گزارش سايت کمپين در کاليفرنيا ،استاد راهنمای عشا مومنی، پروفسور مليسا وال درخواست خود را مبنی بر اجازه برگشت عشا مومنی به دانشگاه ايالتی کاليفرنيا ،نرتريج از دولت ايران اعلام داشت. در اين بيانيه آمده است: ‫"امروز ۸ دسامبر است ، و ما پس از گذران ۲ ماه طولانی، همچنان منتظر برگشت عشا به ايالات متحده و بازگشت او به تحصيلات دانشگاهی اش هستيم.هفته‌های گذشته همراه با ابهام بوده است.دراولين مرحله عشا اجازه خروج نداشت.پس از ان، مقامات ايرانی‌اعلام داشتند که او آزاد است به ايالات متحده برگردد اما آنها گذرنامه او را به وی برنگرداندند. آشکار است که با اين تفاصيل او نميتوانداز کشور خارج شود. مساله اينجاست که اين باعث چند ماه عقب افتادن او از تحصيلش شده است.عشا هيچ کدام از کارهأی که برای پايان نامه خود بايد ارأئه می‌‌داده است را به دليل توقيف ويدئو هايش،تحويل نداده است.او در حال حاضر چندين ماه از کارهای آکادميک خود عقب مانده است، و مهلت درخواست فارغ تحصيلی‌بزودی تمام خواهد شد. من و ساير اساتيد خواستار لغو ممنوعيت سفر او از مقامات ايرانی‌، و خواهان پس دادن گذرنامه او و اجازه برگشت او به کاليفرنيا به موقع برای نام نويسی در ترم بهار دانشگاه ‫هستيم".





















Copyright: gooya.com 2016