جمعه 29 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نام فرستاده اوباما به تهران، مشخص شد، انتخاب

خبرگزاری انتخاب : وزارت امور خارجه آمريکا در حال ايجاد حلقه‌هايی از فرستادگان ويژه است که برای رسيدگی به وضعيت برخی مناطق حساس در جهان تعيين خواهند شد.

وزارت امور خارجه آمريکا در حال ايجاد حلقه‌هايی از فرستادگان ويژه است که برای رسيدگی به وضعيت برخی مناطق حساس در جهان تعيين خواهند شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش روزنامه واشنگتن پست، علاوه بر فرستاده ويژه برای هند، پاکستان، افغانستان، که "ريچارد هولبروک" نامزد آن است، احتمالا يک فرستاده ويژه نيز برای بحث اعراب – اسرائيل تعيين خواهد شد و احتمالا "دانيل کورتزر"(ديپلمات بازنشسته و سفير سابق در اسرائيل و مصر) برای آن نامزد است. بحثی هم درباره انتخاب کريستوفر هيل – معاون فعلی وزير امور خارجه – به عنوان نماينده ويژه درباره کره شمالی مطرح است.

"دنيس راس"،مشاور نزديک اوباما و فرستاده سابق آمريکا در امور خاورميانه ، احتمالا فرستاده ويژه درباره ايران خواهد شد و يک دستورکار گسترده ‌تر برای تمام خاورميانه خواهد داشت.(در صورتی پست معاون سياسی امور در وزارت خارجه و يا برخی سمتها در کاخ سفيد را به عهده نگيرد) پست معاون سياسی وزارت امور خارجه معمولا برای يک ديپلمات حرفه ای است و کارمندان اين وزارتخانه خواستار ابقای ويليام برنز هستند.

انتخاب اين نمايندگان ويژه، سبب برخی مشکلات برای ديپلماتها خواهد شد و آنها بايد خود را با اين گروه جديد تطبيق دهند. يک ديپلمات حرفه ای می ‌گويد معمولا ديپلماتها، خرابکاری اين نمايندگان ويژه را جبران می‌ کنند.





















Copyright: gooya.com 2016