جمعه 29 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير دفاع اسرائيل: تل‌‏آويو از گفت‌‏وگوی تهران و واشنگتن حمايت می‌‏کند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
وزير دفاع اسرائيل با بيان اينکه اين رژيم از گفت‌‏وگوی تهران و واشنگتن حمايت می‌‏کند، از رئيس‌‏جمهوری منتخب آمريکا خواست تا گزينه اقدام نظامی عليه ايران را روی ميز نگه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش"ايلنا" به نقل از پايگاه خبری اسرائيل‌‏تودی، «ايهود باراک»، وزير دفاع اسرائيل که در کنفرانس امنيت ملی در دانشگاه تل‌‏آويو سخنرانی می‌‏کرد، مدعی شد که دستيابی ايران به آنچه سلاح هسته‌‏ای ناميده شده است نه‌‏تنها تهديدی برای امنيت اسرائيل است بلکه حمله هسته‌‏ای ايران به خاک آمريکا را نيز دور از ذهن نمی‌‏کند.
وی در سخنانی مضحک و بی‌‏اساس مدعی شد: «اگر چه ممکن است ايران توسط موشک‌‏های بالستيک قابليت دستيابی به آمريکا را نداشته باشد، می‌‏تواند با قرار دادن بمب در کشتی، آن را به يکی از بنادر مهم آمريکا ارسال کند.»
وزير دفاع اسرائيل در ادامه از حمايت اين رژيم از گفت‌‏وگوهای ايران و آمريکا خبر داد.
وی افزود: «به تمامی کشورها پيشنهاد می‌‏کنيم که گزينه اقدام نظامی عليه ايران را از روی ميز حذف نکنند و منظورم دقيقا همان چيزی است که می‌‏گويم.»
سخنان وی در حالی بيان شد که «گيورا ايلند»، رئيس پيشين شورای امنيت ملی اسرائيل اعلام کرد که اقدام نظامی اين رژيم عليه ايران توقف کامل برنامه هسته‌‏ای تهران را به‌‏دنبال ندارد.
اين مقام پيشين اسرائيلی که در کنفرانس مطالعات امنيت ملی در دانشگاه تل‌‏آويو سخنرانی می‌‏کرد، گفت: «متاسفانه قدرت نظامی که به ما اطمينان‌‏خاطر دهد که قادر به ويرانی بدون بازگشت تجهيزات هسته‌‏ای ايران هستيم را در اختيار نداريم.»
وی در ادامه افزود: «دستاورد اسرائيل در بهترين حالت ايجاد اختلال يا تعليق مقطعی برنامه هسته‌‏ای ايران است.»
ايلند ادامه داد: «اسرائيل نمی‌‏تواند ايران را شکست دهد.»
اين مقام پيشين اسرائيلی در ادامه سخنان خود گفت: «اقدام نظامی اسرائيل عليه ايران يا حمله هوايی به اين کشور نمی‌‏تواند تهران را وادار به تسليم يا توقف فعاليت‌‏های هسته‌‏ای خود کند.»
ايلند همکاری اسرائيل و آمريکا به‌‏ويژه در حوزه استراتژيک را لازمه هرگونه اقدامی عليه ايران دانست.
وی اقدام نظامی عليه ايران را «شکستی بالقوه» خواند و اعلام کرد که انتخاب اقدام نظامی که محکوم به شکست است سه پيامد سوء به دنبال دارد؛ نخست اينکه در اقدامی که خواستارش بوده‌‏ايد موفق نشده‌‏ايد، دوم اينکه به قدرت‌‏های دفاعی خود آسيب رسانده‌‏ايد و سوم اينکه به‌‏عنوان طرف متجاوز شناخته می‌‏شويد.
ايلند ادامه داد: «ايران، عراق سال ۱۹۸۱ و يا حتی سوريه سال ۲۰۰۷ نيست. احتمال می‌‏رود که اقدام نظامی عليه ايران با پاسخی نه‌‏تنها از طرف اين کشور بلکه از طرف تعدادی ديگر از کشورهای منطقه نيز روبه‌‏رو شود.»





















Copyright: gooya.com 2016