شنبه 30 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لغو امتياز نشريه آماده انتشار "نيمروز"، ادوارنيوز


ادوارنيوز: "نيمروز" نشريه ای که قرار بود از روز شنبه و به سردبيری محمد قوچانی منتشر شود لغو امتياز شده است.

اکبر منتجبی، يکی از همکاران اين نشريه در وبلاگ خود نوشته است:" از وزارت ارشاد تماس گرفتند و گفتند که هفته نامه نيم روز را منتشر نکنيد. ظاهرا محمد ملکيان معاونت مطيوعاتی تلفنی زده است به آقای محمد جواد حق شناس که نيم روز را منتشر نکنيد چون لغو امتياز شده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين رضا خجسته رحيمی دبير تحريريه نشريه توقيف شده شهروند نيز در گفتگو با زمانه ممانعت از انتشار نيم روز را تاييد کرده است که محمد ملکيان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در يک تماس تلفنی از آقای حق‌شناس خواسته که از انتشار اين هفته‌نامه خودداری کند، چرا که امتياز آن لغو شده است.

خجسته رحيمی افزوده که هيئت نظارت بر مطبوعات در هفته‌های اخير جلسه‌ای نداشته تا تصميمی در مورد لغو مجوز اين هفته‌نامه اتخاذ کند.
به اعتقاد اين روزنامه‌نگار، دستور توقيف «نيم‌روز» از سوی مقام‌های بلند‌پايه جمهوری اسلامی صادر شده است.

وی همچنين اظهار داشت که نظام جمهوری اسلامی در آستانه برگزاری انتخابات علاقه‌ای به فعاليت تيم مطبوعاتی محمد قوچانی ندارد و تلاش دارد تا هزينه‌ همکاری مشترک برای سرمايه ‌گذاران مطبوعاتی با اين تيم را افزايش دهد.

از ديگر سو محمد جواد حق شناس مديرمسوول اين هفته نامه به ايلنا گفته است:هنوز حکمی به ما نرسيده و هيات‌‏نظارتی برای بررسی اين موضوع تشکيل نشده است اما در روز سه شنبه از دفتر معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تماسی با بنده گرفته و طی آن اعلام شد که اجازه انتشار نيم‌‏روز را نداريم.
وی با بيان اينکه برای جلوگيری از ايجاد هرگونه سوء‌‏تفاهمی از انتشار نيم‌‏روز در اين هفته خودداری کرديم، ادامه داد: در مورد هفته‌‏نامه نيم‌‏روز بحث انتشار نامنظم را مطرح کرده‌‏اند که صحيح نيست و اين هفته‌‏نامه بيش از آنچه که در قانون مصداق انتشار نامنظم ذکر شده است،منتشر گرديد بنابراين مشمول انتشار نامنظم نمی‌‏شويم.





















Copyright: gooya.com 2016