چهارشنبه 4 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به دليل کاهش قيمت نفت طرح تحول اقتصادی بدون پرداخت نقدی يارانه ها اجرا خواهد شد، مهر

رئيس کميسيون ويژه بررسی طرح تحول اقتصادی با اشاره به مذاکرات اخير دولت و مجلس اعلام کرد با توجه به کاهش قيمت نفت طرح تحول اقتصادی بدون پرداخت نقدی يارانه ها اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم که با خبرنگار پارلمانی مهر گفتگو می کرد يادآور شد: به دليل کاهش شديد قيمت نفت کاهش در آمد های نفتی آنچه که دولت برای پرداخت نقدی يارانه ها مدنظر داشت محقق نمی شود و بر اين اساس با اجرای طرح تحول اقتصادی و کاهش ميزان يارانه پرداختی از سوی دولت پوشش داده خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس کميسيون اقتصادی مجلس هشتم با اشاره به مذاکرات اخير دولت و مجلس يادآور شد: برای اجرای طرح تحول اقتصادی بدون پرداخت نقدی يارانه ها مقرر شده است که قيمت برخی حامل های انرژی افزايش يابد اما اين افزايش به صورتی باشد که آثار تورمی نداشته باشد.

نماينده مردم تهران با بيان اينکه طرح تحول اقتصادی به نحوی اجرا می شود که نيازی به کمک به شهروندان نباشد توضيح داد : الان قرار است ميزان افزايش قيمتها طوری نباشد که به کمک نياز باشد اما با ادامه بررسيها و مذاکرات ممکن است برنامه های ديگری مانند پرداخت غير نقدی يارانه ها از طريق تامين اجتماعی و ... اجرا شود.

وی با اشاره به کاهش قيمت نفت در بازار جهانی و تاثير آن بر اجرای طرح تحول اقتصادی تاکيد کرد: کاهش قيمت نفت فرصت جديدی برای اجرايی شدن طرح تحول اقتصادی بوجود آورده است چون تا کنون فاصله قيمت حاملهای انرژی در داخل با خارج از کشور تفاوت زيادی داشت و در حال حاضر اين فاصله از بين رفته و به همين دليل زمينه اجرايی شدن طرح تحول به شکل بهتری فراهم شده است.

مصباحی مقدم ادامه داد: به اعتقاد من کاهش قيمت نفت اثر منفی بر اجرايی شدن طرح تحول اقتصادی نخواهد داشت.

رئيس کميسيون ويژه مجلس در خصوص احتمال ارائه لايحه تحول اقتصادی با قيد فوريت بيان داشت: مجلس از ارائه لايحه تحول اقتصادی با قيد يک فوريت استقبال می کند چون اگر اين لايحه قرار باشد با قيد فوريت به مجلس ارائه شود با قيد يک فوريت خواهد بود و بررسی لايحه يک فوريتی تحول اقتصادی اين فرصت را به کميسيون ويژه می دهد که با دقت بررسيهای خود را ادامه دهد.

وی با بيان اينکه اصل ايجاد تحول اقتصادی مورد توافق دولت و مجلس است گفت: بررسی لايحه يک فوريتی تحول اقتصادی وقت کافی را در اختيار مجلس قرار می دهد و اعمال اصلاحات و تغييرات مورد نظر مجلس نيز با يک فوريتی بودن اين لايحه محقق می شود و از اين نظر مشکلی نخواهد بود.





















Copyright: gooya.com 2016