جمعه 6 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام احمدی‌‏نژاد به مناسبت سالروز ميلاد حضرت عيسی، ايلنا

امروز اگر حضرت‌‏مسيح حاضر بود بدون ترديد مقابل قدرت‌‏های زورگو و بداخلاق قرارداشت
تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس‌‏جمهوری اسلامی ايران با تاکيد بر اينکه مطالبه تغيير و تحول و بازگشت به اصول انسانی به سرعت درحال تبديل شدن به مطالبه عمومی ملت ها است، گفت: اميدوارم اراده جمعی ملت‌‏ها با همگرايی در آينده نه چندان دور به تحقق بپيوندد و با عنايت خداوند متعال دوران درخشان و نقطه مطلوب يعنی دنيای سرشار از عشق و برادری و عدالت بر جامعه بشری حاکم شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش"ايلنا"، محمود احمدی‌‏نژاد در پيامی به مناسبت سالروز ميلاد حضرت عيسی عليه السلام، با بيان اينکه اميد به آينده روشن، برپايی عدالت، صلح واقعی و دستيابی به حاکمان صالح و پاک و عاشق و خدمتگزار مردم به عنوان وعده الهی درحال رشد و نمو است، اظهارداشت: ماموريت همه پيروان مسيح و پيروان اديان ابراهيمی، حرکت در اين جهت و زمينه سازی برای تحقق وعده الهی است و اگر اهداف سلطه طلبانه با بسته بندی و ظاهر زيبا، فريبنده و جديد دوباره بخواهد بر ملت ها تحميل شود؛ بيداری ملت‌‏ها در مقابل آنها خواهد ايستاد.
رئيس‌‏جمهوری اسلامی ايران ريشه همه مشکلات بشر در طول تاريخ را دوری از شعار و پيام پيامبران و تبعيت از شياطين دانست و گفت: امروز اگر حضرت مسيح حاضر بود؛ بدون ترديد در کنار ملت‌‏ها و در مقابل قدرت‌‏های زورگو و بداخلاق و توسعه طلب قرار داشت؛ پرچم عدالت و عشق به انسان ها را در برابر جنگ طلبان و اشغالگران و تروريست‌‏ها و زورگويان عالم بلند می‌‏کرد و با سياست‌‏های ظالمانه نظامات اقتصادی و سياسی حاکم بر جهان به مبارزه بر می‌‏خواست.
متن کامل پيام احمدی نژاد خطاب به مسيحيان جهان به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
ولادت حضرت عيسی ابن مريم، کلمه خدا و پيامبر رحمت را به پيروان اديان ابراهيمی به ويژه پيروان حضرت مسيح و مردم انگلستان تبريک عرض می کنم.
خداوند متعال همه عالم را برای انسان خلق کرد و انسان را برای خودش. استعداد رسيدن به قله کمال انسانی را در وجود همه انسان‌‏ها قرار داد و از همه بشر خواست تا با تلاش و مجاهدت حرکت کند؛ هم در اين دنيا زندگی سعادتمند را برپا کند و هم زندگی جاويد و ابدی آخرت را برای خودش بسازد .
در اين مسير سخت و طولانی رسيدن از خاک تا خدا، او انسان را تنها نگذاشت؛ برجستگانی از بهترين خلق خود، پيامبران را برای هدايت انسان فرو فرستاد.
شعار همه پيامبران دعوت به خداپرستی، عشق و برادری و عدالت در زندگی جامعه بشری است. حضرت عيسی ابن مريم پرچمدار عدالت خواهی، عشق به مردم و مبارزه با ظلم و تبعيض و بی عدالتی است.
همه مشکلات بشر در طول تاريخ به دليل دوری از اين پيام پيامبران و تبعيت از شياطين است. امروز هم که جامعه بشری با مشکلات فراوان و بحران های پی در پی و بسيار پيچيده مواجه است؛ علت و ريشه را بايد در جدايی او به خصوص دوری برخی از دولت‌‏ها و قدرتمندان از تعاليم پيامبران الهی به خصوص حضرت مسيح دانست.
بحران های اجتماعی، خانواده، بحران اخلاقی و سياسی و اقتصادی که عرصه زندگی را بر بشريت تنگ کرده و فشارهای زيادی را به ملت‌‏های گوناگون وارد می کند؛ همه ناشی از فراموش کردن پيامبران و فراموش کردن خدا و قطع ارتباط برخی از حاکمان با آسمان است .
امروز اگر حضرت‌‏مسيح حاضر بود؛ بدون ترديد درکنار ملت‌‏ها و درمقابل قدرت‌‏های زورگو و بداخلاق و توسعه طلب قرار داشت. امروز اگر حضرت مسيح بود؛ بدون ترديد پرچم عدالت و عشق به انسان ها را در برابر جنگ طلبان و اشغالگران و تروريست ها و زورگويان عالم بلند می کرد . بدون ترديد اگر حضرت عيسی امروز بود؛ با سياست های ظالمانه نظامات اقتصادی و سياسی حاکم بر جهان به مبارزه بر می خواست؛ همانگونه که در زندگی خود اين کار را انجام داد.
راه حل مشکلات امروز بازگشت به دعوت انبيای الهی است و راه حل بحران ها تبعيت از پيامبران است که فرستاده خدا و برای سعادت بشر هستند .
امروز آرام آرام، اراده عمومی ملت‌‏ها بر تغيير و تحول اساسی در حال شکل‌‏گيری است. مطالبه تغيير و مطالبه تحول و مطالبه بازگشت به اصول انسانی به سرعت به يک مطالبه عمومی ملت ها تبديل می‌‏شود.
پاسخ به اين مطالبه بايد حقيقی و واقعی باشد. مقدمه تحول، تحول در اهداف و نيت‌‏ها و جهت‌‏گيری‌‏ها است. اگر اهداف سلطه طلبانه با بسته بندی جديد و ظاهر زيبا و فريبنده جديد مجدداً بخواهد بر ملت ها تحميل شود؛ بيداری ملت ها درمقابل آنها خواهد ايستاد.
خوشبختانه امروز به موازات تشديد بحران ها و تشديد ياس آفرينی ها، يک موجی از اميد در حال رشد و نمو است؛ اميد به آينده روشن، اميد به برپايی عدالت، اميد به صلح واقعی و اميد به دستيابی به حاکمان صالح وپاک و عاشق مردم و خدمتگزار مردم و اين همان وعده الهی است.
ما معتقديم حضرت مسيح به همراه فرزندی از پيامبر گرامی اسلام خواهد آمد و جهان را به نقطه مطلوب يعنی دنيای سرشار از عشق و برادری و عدالت رهنمون خواهد ساخت و ماموريت همه پيروان مسيح و پيروان اديان ابراهيمی، حرکت در اين جهت و زمينه‌‏سازی برای تحقق وعده الهی و آن دوران شيرين و دوست‌‏داشتنی است.
اميدوارم اراده جمعی ملت ها با همگرايی درآينده نه چندان دور به تحقق بپيوندد و با عنايت خداوند متعال آن دوران درخشان بر جامعه بشری حاکم شود.
مجدداً ميلاد حضرت مسيح را به همگان تبريک می‌‏گويم و سالی سرشار از دلخوشی، شادکامی و صلح و برادری را برای جامعه بشری مسالت دارم. موفق و سربلند باشيد.





















Copyright: gooya.com 2016