یکشنبه 15 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استیضاح کرباسچی به خاطر انتقاد از خاتمی و حمایت از کروبی، عصرایران

برخی اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران طرح استیضاح دبیرکل این حزب را دنبال می کنند.

انتخابات آینده ریاست جمهوری و موضوع نامزدهای آن ،در بین اعضای حزب کارگزاران اختلافات جدی ایجاد کرده است تا جایی که در چند جلسه اخیر شورای مرکزی این حزب از جمله جلسه دوشنبه گذشته بین اعضا درگیری لفظی شدیدی در گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش خبرنگار عصرایران حاکی است که در بین اعضای شورای مرکزی کارگزاران به جز برخی افراد که خود هوای کاندیداتوری در سر دارند دو دسته طرفداران خاتمی و طرفداران کروبی در جدال با یکدیگر هستند.

بر این اساس ، غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب و عطریانفر از اعضای شورای مرکزی از حامیان و طرفداران کروبی به شمار می روند و برخی دیگر از جمله خانجانی،آقایی،طاهر نژاد و ... از حامیان پروپاقرص خاتمی هستند.

در جلسه اخیر شورای مرکزی کارگزاران در رابطه با مواضع انتخاباتی حزب مباحثی مطرح شده و حامیان خاتمی نسبت به مواضع دبیرکل انتقادات تندی داشته اند و اظهارات کرباسچی را برخلاف مصوبات حزبی مبنی بر حمایت از خاتمی یا نامزد نهایی ائتلاف اصلاح طلبان دانسته اند.

همچنین در این جلسه بین عطریانفر و خانجانی نیز بگو مگوی تندی در گرفته که با وساطت مرعشی و محمد هاشمی بحث خاتمه یافته است.

حامیان خاتمی در حزب کارگزاران در این جلسه به دنبال گذراندن مصوبه ای بوده اند تا اعلام کنند کرباسچی نمی تواند به عنوان دبیر کل حزب مواضع را اعلام کند و به دلیل اینکه اظهارات او بر خلاف مصوبات حزبی است مواضع کارگزاران تنها از طریق مرعشی که سخنگوی حزب است اعلام شود که در نهایت این طرح به مصوبه تبدیل نشد.

این در حالی است که با حمایت های کرباسچی از کروبی، حامیان خاتمی قرار است به عنوان دستور کار جلسه آتی شورای مرکزی طرح استیضاح دبیرکل را مطرح کنند.

با این وجود به دلیل اینکه حزب کارگزاران کنگره ندارد در اینکه شورای مرکزی یا اعضای موسس حزب قادر به استیضاح و انتخاب دبیرکل هستند ابهام وجود دارد.





















Copyright: gooya.com 2016