سه شنبه 17 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع تعدادی از دانشجويان در مقابل دفتر حافظ منافع مصر، ايسنا

عصر روز دوشنبه تعدادی از دانشجويان با تجمع در مقابل دفتر حافظ منافع مصر با سر دادن شعارهايی در حمايت از مردم مظلوم غزه از سياست‌های کشورهای عربی به خصوص مصر در قبال جنايت‌های رژيم صهيونيستی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در اين تجمع شعارهايی از جمله مرگ بر سازشکار، مرگ بر حسنی نامبارک، دولت‌های سازشکار ننگت باد، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر آل‌سعود خائن، مرگ بر منافق، دولت‌های منافق مرگت باد، دولت‌های عربی ننگت باد، لبيک يا فلسطين لبيک يا حسين، مرگ بر انگليس، بالروح، بالدم، تقديمک فلسطين، بالروح، بالدم لبيک يا فلسطين، مرگ بر وهابی صهيونيست، مرگ بر مبارک صهيونيست، سکوت هر مسلمان خيانت است به قرآن، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش دنيا نتواند که جوابم دهد، خيبر خيبريا صهيون، جيش محمد قادمون، خونی که در رگ ماست هديه به رهبر ماست، فرياد يا محمدا غزه شده کربلا، نيروی انتظامی تشکر تشکر مطرح شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه با برگزاری تريبون آزاد دانشجويی يکی از دانشجويان اعلام کرد: تجمع در مقابل دفتر حافظ منافع مصر تا تعطيلی اين دفتر ادامه خواهد داشت. مطمئن باشيد شعارهای ما در گلو خفه نخواهد شد و اميدوارم تجمعات ما در روزهای آينده پررنگ‌تر شود.

وی همچنين نسبت به حضور نيروهای حفاظت و برخی رفتاری‌ها با دانشجويان در اين تجمع انتقاد کرد و در عين حال با اشاره به مقاومت حماس در مقابل حملات رژيم صهيونيستی ادامه داد: حماس تاکنون قدرتمند ظاهر شده است و ان‌شاءالله در اين جنگ نابرابر پيروز خواهد شد.

وی شرکت در اين تجمعات را مقارن با ايام عزاداری سيدالشهداء دارای اجر زيادی دانست وی در پايان گفت: امروز مبارک و آل‌سعود همانند يزيد هستند که در مقابل امام حسين (ع) ايستاد.

در ادامه اين مراسم يکی ديگر از دانشجويان با تشکر از نيروی انتظامی در انجام وظيفه‌شان گفت: هرکس وظيفه‌ خود را انجام می‌دهد ما نيز وظيفه خود را انجام می‌دهيم.

وی گفت: ای کاش مادر مبارک نام او را نامبارک می‌گذاشت.

دانشجوی ديگری که در پشت تريبون قرار گرفت، گفت: کربلای امروز غزه است و اعراب همانند نوکران اسرائيل عمل می‌کنند. امروز در همه جای دنيا مردم تظاهرات‌های گسترده برگزار می‌کنند اما کشورهای عربی اجازه نمی‌دهند که مردم‌شان تجمع کنند.

وی در ادامه با انتقاد از کشورهای غربی به خاطر سکوت در مقابل جنايت‌های اسرائيل، گفت: گويا حقوق بشر برای مسلمانان نيست. آن‌ها که مدعی حقوق بشر هستند چرا امروز در مقابل اين جنايت‌ها سکوت کرده‌اند؟

وی افزود: ملت‌های جهان امروز بيدار شده‌اند و دولت‌های عرب نيز ديگر دوران‌شان به سر آمده، مبارک بايد برود.

يکی ديگر از دانشجويان نيز با انتقاد از مواضع رييس‌جمهور جديد آمريکا گفت: شعار تغيير که توسط اوباما مطرح شده بود الان معلوم می‌شود که تنها شعار بود.

دانشجويان پس از برگزاری تريبون آزاد با سر دادن شعارهای ديگری به تجمع خود پايان دادند.





















Copyright: gooya.com 2016