دوشنبه 16 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متکی در کميسيون امنيت ملی: لايحه دولت در خصوص شناسايی شرکت‌های صهيونيستی در دست تهيه است، ايرنا

وزير امور خارجه اعلام کرد که دولت لايحه‌ای را برای شناسايی و معرفی شرکت‌ها و موسسات و کمپانی‌های صهيونيستی را در راستای حمايت از انقلاب اسلامی فلسطين در دست تهيه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار پارلمانی ايرنا، "منوچهر متکی" که روز دوشنبه برای پاسخگويی به سوال برخی از نمايندگان در کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس حضور يافته بود، اين سخنان را در پاسخ به سوال مشترک چهار تن از نمايندگان بيان کرد و توانست نمايندگان سوال کننده را قانع کند.
نمايندگان مذکور خواستار ارايه گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه برای شناسايی و معرفی شرکت‌ها و موسسات صهيونيستی در راستای اجرای تبصره ماده ۸ قانون حمايت از انقلاب اسلامی مردم فلسطين شده بودند.
بر اساس ماده ۸ قانون حمايت از انقلاب اسلامی مردم فلسطين که در سال ۱۳۶۹ به تصويب رسيده است، هر نوع برقراری رابطه اقتصادی و تجاری و فرهنگی با کمپانی ها موسسات و شرکت‌های وابسته به صهيونيست‌ها در سطح جهان ممنوع می‌باشد.
بر اساس تبصره اين ماده، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران موظف است ظرف مدت يک سال در حد امکان فهرست کامل شرکت‌ها و موسسات و کمپانی‌های صهيونيست را در سطح جهان شناسايی و به مجلس شورای اسلامی و هيات دولت ارايه نمايد.
"کاظم جلالی" مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس درباره پاسخ متکی به سوال " داريوش قنبری" نماينده ايلام اظهار داشت: سوال اين نماينده در خصوص اقدامات وزارت امور خارجه برای پيگيری اعتراضات و شکايات اتباع ايرانی که از طرف پليس دوبی مورد توهين و بازرسی بدنی قرار گرفته‌اند، بود که پاسخ متکی، نماينده را قانع نکرد.
جلالی همچنين درباره سوال "محمدابراهيم نکونام" نماينده گلپايگان از وزير امور خارجه گفت: سوال اين نماينده در خصوص علت عدم اقدام نسبت به اشرار و تروريست ها در پاکستان و عدم اقدام مناسب و سريع در جهت آزادی گروگان‌هايی که در پاکستان نگهداری می‌شوند، بود.
مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس افزود: گرچه وزير امور خارجه اقدامات صورت گرفته از سوی اين وزارتخانه برای تعامل با دولت پاکستان برای مبارزه با پديده تروريسم را تشريح کرد اما در نهايت نماينده سوال کننده از پاسخ وزير قانع نشد.





















Copyright: gooya.com 2016