سه شنبه 17 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع اعتراضی دانشجويان دانشگاه شيراز به خيابان کشيده شد، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: در اعتراض به ادامه بازداشت ۴ دانشجوی دانشگاه شيراز، روز دوشنبه دانشجويان دانشگاه شيراز تجمع اعتراضی بر پا کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محسن زرين کمر، کاظم رضايی، عبدالجليل رضايی و لقمان قديری، ۴ دانشجوی دانشگاه شيراز هستند که از روز شنبه، پس از احضار و مراجعه به اداره اطلاعات شيراز در بازداشت به سر می برند و اتهام آن ها اقدام عليه امنيت ملی و توهين به سران نظام عنوان شده است. ديروز يکشنبه نيز در اعتراض به بازداشت اين دانشجويان، تجمعی اعتراضی در دانشگاه شيراز برگزار شده بود که با اعلام آزادی دانشجويان با قرار وثيقه، اين تجمع به صورت مشروط پايان يافته بود. اما امروز علی رغم پيگيری های مصرانه دانشجويان دانشگاه شيراز و خانواده دانشجويان بازداشتی و علی رغم صدور حکم دادگاه مبنی بر آزادی دانشجويان به قيد وثيقه، اداره اطلاعات شيراز در اقدامی غير قانونی با ممانعت از تحويل پرونده دانشجويان به دادگاه، مانع از آزادی اين ۴ دانشجو شد که اين اقدام اداره اطلاعات منجر به برگزاری تجمع اعتراضی در دانشگاه شد.

در ابتدای اين حرکت که از ساعت ۱۳ آغاز شد دانشجويان با تجمع در ميدان مرکزی دانشگاه، به اداره اطلاعات شيراز ۳۰ دقيقه فرصت دادند تا دانشجويان بازداشت شده را آزاد کنند، با گذشت اين ۳۰ دقيقه و عدم آزادی ۴ دانشجوی بازداشت شده، دانشجويان با سر دادن شعار ” دانشجوی زندانی آزاد بايد گردد” و “زندانی سياسی آزاد بايد گردد” رسما تجمع خود را آغاز کردند. دانشجويان شرکت کننده که تصاوير ۴ دانشجوی بازداشت شده را در دست داشتند شعارهايی همچون “دانشجو می ميرد ذلت نمی پذيرد” ، “مرگ بر ديکتاتور” و ” ديکتاتور ديکتاتور خجالت خجالت” سر می دادند.

سپس چند نفر از دانشجويان در ميان جمع حاضر شدند و به سخنرانی پرداختند. به گزارش خبرنامه اميرکبير دانشجويان که به علت تعطيلات پيش رو و نزديکی به امتحانات تعدادشان چندان زياد نبود و نزديک به صد نفر بود، پس از اين با سر دادن سرود يار دبستانی من به سمت در ورودی دانشگاه حرکت کردند و بعد از دقايقی توقف از دانشگاه خارج شدند و وارد خيابان شدند.

دانشجويان در حالی که شعارهايی همچون “مدعی عدالت خجالت خجالت” ، “مرگ بر ديکتاتور” ، “ديکتاتور ديکتاتور ننگت باد ننگت باد” ، ” محمود احمدی نژاد عامل تبعيض و فساد ” و ” فرمانده پادگان اين آخرين پيام است جنبش دانشجويی آماده قيام است” سر می دادند به سمت ميدان دانشجو در مقابل دانشگاه حرکت کردند و در آن جا توقف کردند. پس از دقايقی توقف دانشجويان در اين ميدان و با حضور مردم و حمايت آنها از دانشجويان، ماموران گارد ويژه ضد شورش با هجوم به منطقه مردم را پراکنده کردند و مانع از فيلم برداری مردم از دانشجويان شدند. در اين هنگام تعداد زيادی ماموران ضد شورش و لباس شخصی ها همراه با موتور سواران ضد شورش به طرف دانشجويان حرکت کردند و کوشيدند تا با ايجاد ترس ميان دانشجويان آن ها را پراکنده کنند، اما دانشجويان بدون توجه به اين تهديد ها به تجمع خود ادامه دادند و پس از گذشت ۲ ساعت به دانشگاه برگشتند.

دانشجويان پس از بازگشت به دانشگاه در ميدان مرکزی دانشگاه جمع شدند و اعلام کردند تا آزادی دانشجويان بازداشتی از پا نخواهند نشست و در صورت ادامه بازداشت دانشجويان مانع از برگزاری امتحانات در دانشگاه خواهند شد و همچنين دست به اعتصاب غذای نا محدود خواهند زد.سرانجام اين تجمع در ساعت ۱۷ به پايان رسيد.





















Copyright: gooya.com 2016