چهارشنبه 18 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلاش پشت‌پرده شاهزاده سعودی عليه جمهوری اسلامی، عصر ايران

در حالی که غزه همچنان در ميان سکوت رهبران عربی آماج حملات ارتش اسرائيل قرار دارد روزنامه الاخبار، چاپ لبنان، در گزارشی فاش کرد: "رئيس شورای امنيت ملی عربستان ماه گذشته و پيش از آغاز فجايع غزه ، در سفری محرمانه به واشنگتن و طی برگزاری چند نشست با مقامات ارشد دولت بوش توصيه های خود درباره تضعيف محور ايران، حزب الله و حماس را به طرف آمريکايی ارائه کرده است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش عصر ايران؛ الاخبار نوشت: اين سفر با هدف تضعيف ظرفيت مانور ايران و سوريه در معادلات منطقه و نهايتاً محدود کردن قابليت و توان گروه های حماس و حزب الله در ماه دسامبر صورت گرفته است.

براساس اين گزارش شاهزاده بندر در جريان سفر به واشنگتن در سلسله نشست هايی با شخصيت های دولت بوش و مقاماتی که انتظار می رود نقشی کليدی در خاورميانه تحت دولت اوباما ايفا کنند شرکت کرده است.

به نوشته الاخبار، اين نشست ها بر سه محور متمرکز بوده است: "پرونده هسته ای ايران، سوريه و گروه های جهادی فلسطين."

گفته می شود در مورد مساله ايران اين مقام سعودی از دولت بوش به خاطر طولانی کردن مذاکرات و در مقابل اقدامات عملی بسيار محدود و همچنين عدم بکارگيری تدابير جدی برای مهار اهداف هسته ای و گسترش نفوذ تهران در منطقه انتقاد کرده است.

در خصوص سوريه نيز وی به دولت اوباما درباره بهبود رابطه با دمشق هشدار داده و خواهان ادامه سياست انزوای رژيم بشار اسد شده و از سويی بر لزوم ايجاد تغييرات وسيع داخلی در سوريه تاکيد کرده است.

رئيس شورای امنيت ملی عربستان با تمرکز بر مشکلات و دشواری های داخلی سوريه مدعی شده: "اگر دخالت های فرانسه، کشورهای اروپايی و ترکيه نبود چه بسا رژيم اسد در آستانه سقوط قرار می گرفت."

الاخبار می افزايد: "شاهزاده سعودی در اين نشست ها توصيه کرده که دولت اوباما از طريق اتخاذ تدابير زير فرآيند صلح اسرائيل – فلسطين را بار ديگر احيا کند:

۱- حمايت از يک قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل درباره گفت و گوهای تحت الحمايه آمريکا بين اسرائيل و فلسطين

۲- تلاش جدی برای تحقق توافقات حاصله در کنفرانس آناپوليس.

۳- و اينکه قوياً از دولت خودمختار فلسطينی به رياست محمود عباس حمايت کند.

براساس اين گزارش تمديد دوران رياست محمود عباس بر دولت فلسطينی که در روز ۹ ژانويه (همين هفته) خاتمه می يابد محتاج حمايت های آمريکاست.

به نوشته الاخبار همه توصيه های ذکرشده شاهزاده سعودی به همراه تلاش برای اعمال فشار به ايران و سوريه و حمايت از عباس در راستای تضعيف حزب الله، حماس و جهاد اسلامی و تقويت سياست بازدارندگی تهران و دمشق در منطقه صورت گرفته است.





















Copyright: gooya.com 2016