جمعه 20 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايی: تدفين شهدا در دانشگاه‌ها باعث روحيه ‌بخشيدن به دانشجويان می‌شود، ايسنا

- جهان اسلام بايد برای هميشه اسرائيل را از سر راه بردارد

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اگر درباره زندگی شهدا اطلاع‌رسانی شود، دانشجويان آرزو خواهند کرد که شهيد را در دانشگاه دفن کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران،ايسنا، منطقه خراسان، محسن رضايی که در مراسم وداع با پنج شهيد گمنام دفاع مقدس که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در محل دانشکده پزشکی برگزار شد، سخن می‌گفت، هم‌چنين با تشکر از اين دانشگاه به دليل اهتمام به دفن شهدا افزود: وجود شهدا در دانشگاه‌ها باعث روحيه‌بخشيدن به دانشجويان می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: عده‌ای نسبت به اين حرکات معترضند و می‌گويند چرا اين عمل در دانشگاه‌ها صورت می‌گيرد، فرهنگ را نبايد با زور و تحميل به جوانان داد.

وی با بيان اين که البته برخی از سر خدمت اين حرف‌ها را می‌زنند، افزود: اما همان‌ها هم نمی‌دانند که اگر درباره شهدا صحبت و راجع به زندگی آنها اطلاع‌رسانی شود، خواهيم ديد که دانشجويان آرزو می‌کنند تا شهدا را در دانشگاه‌ها دفن کنند تا از آن‌ها روحيه بگيرند، چرا که شهدا مظهر خوبی، ايثار، مهر و صفا و برادری بوده‌اند.

رضايی افزود: شهدای ما در دفاع مقدس منيت را زير پا گذاشتند و جانشان را تقديم کردند، چرا که مظهر خوبی بودند و نمی‌توانستند اشغال‌گری را تحمل کنند، آن‌ها عادل و پاک بودند و در اين مسير قدم گذاشتند و با تاسی از فرهنگ عاشورا فلسفه انقلاب اسلامی را رقم زدند.

وی با اشاره به سخن امام خمينی(ره) در زمان جنگ مبنی بر اين‌ که « امروز هم ايران کربلاست» اظهار کرد: اين سخن امام(ره) تاکيدی است بر اين جمله که "کل يوم عاشورا و کل ارض کربلا" و واقعا هم همين طور بود؛ چرا که يکی از شرورترين آدم‌های روزگار به ما حمله کرده بود و پنج شهر ما را به اشغال خود درآورده بود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به حوادث غزه گفت: بيست سال از جنگ ايران و عراق می‌گذرد و دوباره شاهد کربلای غزه هستيم، باز هم دو جبهه حق و باطل در مقابل يکديگر قرار گرفته‌اند؛ طرف صهيونيستی که همان يزيد دوران است و ارزش‌های انسانی را زير پا می‌گذارد و طرف ديگر فلسطينی‌ها؛ کسانی که بانگ الله‌اکبرشان در آسمان پيچيده و از حق، عدالت، وطن و ارزش‌های الهی دفاع می‌کنند.

رضايی هم‌چنين با تاکيد بر اين که اين جبهه يک جبهه ابدی است، گفت: علی‌رغم شرايط سخت در غزه، گويی دريچه‌ای از بهشت به روی زمين باز است؛ چرا که جبهه حق به صحنه آمده و از حق دفاع می‌کند.

وی تاکيد کرد: اين فلسفه تاريخ است، هر جا حسينی‌ها و ارزش‌مدارها در صحنه باشند، بدی‌ها کنار می‌رود و خوبی‌ها در راس قرار می‌گيرد و برعکس. اين جايگزينی در زندگی و تاريخ بشر ادامه دارد که در واقع همان فلسفه عاشوراست.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: حزب‌الله لبنان توانست درسی به اسرائيل بدهد که اسرائيل هرگز مشابه آن را در طول تاريخ نديده بود.

رضايی هم‌چنين گفت: صهيونيست‌ها از وارد شدن به غزه دو هدف دارند؛ يکی خاموش کردن موشک‌های حماس و ديگری، دستگيری رهبران حماس تا به قول خودشان ديگر در مقابل اسرائيل سر بلند نکنند؛ اما بايد توجه داشت که جبهه باطل بسيار پوسيده‌تر از آن است که در مقابل حق ايستادگی کند.

وی افزود: خوشبختانه تا امروز فلسطينی‌ها چند اسير گرفته‌اند، شک نکنيد که اگر اين تعداد به ۱۵ يا ۲۰ نفر برسد، صهيونيست‌ها فرار می‌کنند؛ چرا که ‌آن‌ها با وجود اين همه امکانات اهل ايستادگی نيستند و از مرگ فرار می‌کنند و اين در حالی است که جبهه حق به خدا تکيه دارد و آرزويش شهادت است.

رضايی با بيان اين که امروز مقاومت جوانان غزه برگرفته از فرهنگ عاشوراست، ادامه داد: اگر از جوانان فلسطين درباره انگيزه‌شان برای مقاومت سوال کنيم، آن را برگرفته از حزب‌الله لبنان و انقلاب ايران می‌دانند که در واقع سرچشمه همه اين‌ها به عاشورا و فداکاری‌های حضرت ابا عبدالله(ع) برمی‌گردد.

وی در ادامه با اشاره به پشتيبانی دنيا از رژيم صهيونيستی گفت: بدتر از همه اين‌ها قرارگرفتن مصر در کنار اسرائيل است، در دنيای اسلام تا کنون چنين وضعيتی وجود نداشته است، کشورهای اسلامی همواره سکوت کرده‌اند اما هيچ‌گاه در کنار اسرائيل قرار نگرفته‌اند، اما متاسفانه مصر با ارتش مجهز خود در کنار اسرائيل قرار گرفته و ادعای مسلمانی هم دارد.

رضايی تاکيد کرد: مطمئن باشيد اگر اسرائيل در اين جنگ پيروز شود، به همين مصری‌ها که امروز در کنارش قرار گرفته‌اند نيز زور خواهد گفت.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: تمام حرف اسرائيل اين است که يا جنگ کنيد و يا به ابومازن برای يک سال ديگر اختيار کامل دهيد تا چند توافق‌نامه ديگر را هم امضا کند که در آن صورت ديگر چيزی از فلسطين باقی نخواهد ماند.

وی افزود: در اين وضعيت تنها دو راه وجود دارد، يا بيعت يا شهادت، و حماس هم مسير دوم را انتخاب کرده که همان مسير مقاومت و ايستادگی است.

رضايی تاکيد کرد: امروز جهان اسلام می‌تواند کارهای بسياری انجام دهد، از جمله سوريه که می‌تواند حتی با مستقرکردن نيروهای خود در جولان باعث عقب‌نشينی اسرائيلی‌ها آن هم ظرف ۴۸ ساعت شود.

وی گفت: جنگ، جنگ جدی است و مسلمانان و جهان اسلام بايد وارد عرصه شوند تا دوباره اسرائيل را شکست دهند و برای هميشه از سر راه بردارند.

رضايی در پايان گفت: اما ايران نيز بايد تا جايی که ممکن است برای شکست اسرائيل تلاش کند.





















Copyright: gooya.com 2016