جمعه 20 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حماس: قطعنامه شورای امنيت کم اهميت است و به آن توجهی نداريم، انتخاب

خبرگزاری انتخاب - جنبش مقاومت اسلامی فلسطين حماس، قطعنامه هزار و هشتصد و شصت شورای امنيت درباره لزوم برقراری آتش بس فوری در نوار غزه را کم اهميت دانست.

به گزارش شبکه تلويزيونی العربيه، اسامه حمدان نماينده اين جنبش در لبنان گفت: ما به اين قطعنامه توجهی نداريم زيرا درباره آن با ما گفتگو نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حمدان تاکيد کرد اسرائيل ابتدا بايد آتش بس را اجرا کند.

وی افزود.. آنچه در واقع در مورد نوار غزه سرنوشت ساز است نتيجه درگيريهای ميدانی مبارزان فلسطينی با نظاميان اشغالگر است.

اسامه حمدان گفت.. صدور اين قطعنامه نشان می دهد که اسرائيل در رسيدن به اهداف عمليات نظامی خود به ويژه هدف اصلی آن برای به زانو درآوردن مقاومت، شکست خورده است. هدف اسرائيل از حمله به غزه، پايان دادن به مقاومت و سرنگونی دولت حماس بود. اسرائيل در رسيدن به اين هدف خود متحمل شکست آشکاری شد.

حمدان اضافه کرد.. اسرائيل پس از شکست در رسيدن به اهداف خود به دنبال راه حلی برای آتش بس است.

با وجودی که جنبش حماس طرف اساسی در تحولات در نوار غزه است در مورد اين قطعنامه با آن رايزنی نشد. اين قطعنامه منافع و خواست ملت فلسطين را در نظر نگرفته است. جنبش حماس به همين علت اهميتی برای اين قطعنامه قائل نيست. قدرت موثر در ميدان جنگ مقاومت است و بايد برای آتش بس با آن گفتگو می شد.

وی ادامه داد.. هر قطعنامه يا توافقی در نوار غزه بايد بر اساس سه اصل پايان فوری و کامل عمليات نظامی در نوار غزه و عقب نشينی نظاميان اسرائيلی، پايان محاصره نوار غزه و بازگشايی همه گذرگاهها از جمله گذرگاه رفح و توقف تلاشها برای آسيب رساندن به مقاومت در فلسطين است.

تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد مقاومت ادامه خواهد داشت زيرا تنها مقاومت می تواند منافع فلسطين را محقق کند.

به نظر من اين قطعنامه شورای امنيت به معنای توقف عمليات نظامی ارتش اسرائيل نيست. تنها نيم ساعت پس از تصويب اين قطعنامه در حمله هوايی اسرائيل به بيت لاهيا شش فلسطينی عضو يک خانه به شهادت رسيدند.

ما منتظر می مانيم تا ببينيم که آيا اين رژيم به قطعنامه پايبند خواهد بود يا خير؟ به ويژه که رای ندادن آمريکا به اين قطعنامه نشان دهنده موضع اسرائيل است.

وی اضافه کرد.. اسرائيل که آغازگر تجاوز به غزه بود اکنون هم بايد ابتدا اجرای آتش بس را آغاز کند.

نماينده جنبش حماس در لبنان درباره استفاده ارتش اسرائيل از سلاحهای ممنوعه در نوار غزه گفت.. مدارک مستندی درباره اين موضوع وجود دارد که پزشکان متخصص و کارشناسان در نوار غزه جمع آوری کرده اند.

بر روی بدن بعضی از مجروحانی که به مصر و ديگر کشورها اعزام شدند آثار فسفر سفيد وجود دارد. تلاشهايی برای اقدامات قانونی لازم عليه اين جنايت رژيم صهيونيستی انجام شده است.

وی تصريح کرد.. امکان ناديده گرفتن نقش و جايگاه جنبش حماس وجود ندارد. حماس موفق شد با تجاوز اسرائيل مقابله کند. گروههای مقاومت ، اسرائيل را در رسيدن به اهدافش ناکام گذاشتند.

اسرائيل که هرگز به قطعنامه های شورای امنيت توجهی نداشته است، امروز به دنبال راه فراری از غزه است.

صدور اين قطعنامه قدرت مقاومت را ثابت کرد. قدرت برای مبارزه در ميدان جنگ، سرنوشت آينده و روند تحولات را تعيين می کند.

ما به مسئوليت های خود برای حمايت از ملت فلسطين عمل خواهيم کرد.

وی در واکنش به تلاش مجری العربيه برای جلوه دادن جنبش حماس به عنوان مسئول قربانی شدن غيرنظاميان در نوار غزه گفت.. مسئول کشته شدن هفتصد و سی نفر در نوار غزه در درجه اول ، اسرائيل است که اين فلسطينی ها را به قتل رساند. پس از آن، جامعه جهانی که تماشاچی قتل آنها بود مسئول است. جامعه جهانی منتظر بود که اسرائيل به هدفش برای از بين بردن مقاومت برسد.

نبايد به اين علت که جامعه جهانی از قاتل جانبداری می کند، قربانی، متهم شود. نبايد برای آسيب رسيدن به وجهه مقاومت فلسطين تلاش کرد.

وی گفت سران جنبش حماس درباره تصويب قطعنامه شورای امنيت گفتگو خواهند کرد.





















Copyright: gooya.com 2016