دوشنبه 23 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد مرتضوی: يکسال حبس تعزيری برای تبليغات در ماهواره، مهر

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: اشخاصی که در ماهواره تبليغ می کنند اگر عمل آنان مصداق بند ۲ ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی باشد عمل آنان جرم بوده و به يکسال حبس تعزيری محکوم خواهند شد.
سعيد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برخورد قضائی با مطبوعات و رسانه هايی که مبادرت به درج آگهی های خلاف می کنند گفت : مطبوعات و رسانه ها بايد بر اساس قوانين جاری عمل کنند و هر گونه درج آگهی نيز بايد منطق با قوانين کشور باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پيش در ارتباط با هر گونه تبليغات توسط شرکتهای ايرانی در ماهواره های خارج از کشور هشدار داده و اعلام کرده بود متخلفان را جهت برخورد به مراجع قضايی معرفی خواهيم کرد.

مرتضوی درباره اين اظهارات وزير ارشاد گفت: اشخاصی که در ماهواره تبليغ می کنند اگر عمل آنان مصداق بند ۲ ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی باشد عمل آنان جرم است و مجازات آن يکسال حبس تعزيری است.

بر اساس ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی هر کس عليه نظام جمهوری اسلامی ايران يا به نفع گروهها و سازمانهای مخالف نظام به هر نحو فعاليت تبليغی نمايد به حبس از سه ماه تا يکسال محکوم خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با تاکيد بر اينکه با سايتهای مرجع فساد به شدت برخورد خواهد شد افزود: در صورتی که اقدامات سايتها مرجع فساد و فحشاء باشد و اگر مطلبی که نوشته می شود خلاف واقع باشد به محض آنکه دفتر اينترنت دادسرا مورد را شناسايی کند مجرمان تحت تعقيب قرار گرفته و بازداشت خواهند شد.

مرتضوی تصريح کرد: متاسفانه برخی مطبوعات اقدام به درج آگهی های خلاف می کنند که خلاف قانون است و جرم محسوب می شود و بايد گفت اگر مطبوعات آگاهانه نسبت به چاپ چنين آگهی هايی مبادرت کنند اين عمل آنها جرم تلقی می شود و برخورد لازم اعمال خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنين از راه اندازی بخش رايانه ای دادسرا خبر داد و گفت : کادر اداری و فنی ناحيه دادسرا که مختص امور رايانه ای است به زودی تکميل و اين بخش افتتاح خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016