دوشنبه 23 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده حماس در تهران: انتظار کمک تسليحاتی از دولت‌‏های اسلامی داريم، ايلنا

- امت اسلامی شرعا مکلف به حمايت هستند
- اگر ملت‌ها بخواهند مرزها برای اعزام نيرو باز می‌شود


تهران- خبرگزاری کار ايران
نماينده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران گفت: انتظار ما از امت و دولت‌‏های اسلامی اين است که از نظر تسليحاتی از ما حمايت کنند و حمايت مسلمانان از امت فلسطين وظيفه شرعی و انسانی است و آنان بايد به حکم انسانی به ما کمک کنند و سلاح برسانند.

به گزارش خبرنگار"ايلنا"، ابواسامه ابوالمعطی درمراسمی با عنوان "هم‌‏انديشی بررسی تحولات جنگ غزه" که در سازمان تبليغات اسلامی برگزار می‌‏شد، اظهار داشت: آن‌‏چه اکنون اتفاق می‌‏افتد تجاوز رژيم‌‏صهيونيستی به نوار غزه و کشتار در مقياس وسيع انسان‌‏ها است. اسرائيل زن، پير، جوان و کودکان را نشانه گرفته و در حال حاضر تعداد شهدای غزه به ۹۰۰ تن، تعداد زخميان ۳۷۰۰ تن و با ويرانی‌‏های بسيار رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با طرح اين سوال که چرا اين جنگ پديدار شد، توضيح داد: عوامل و داده‌‏های بسياری در اين جا دخيل هستند ما شاهديم که اکنون پس از يک سال و نيم محاصره کامل غزه، اسرائيل به اهداف خود که شکست اقتدار حماس و سازش و بازگرداندن محمود عباس بود، نرسيد بنابراين اين جنگ نظامی برای شکستن اقتدار حماس است.
وی در خصوص عامل ديگر آغاز جنگ يادآور شد: عامل ديگر مخالفت حماس با تداوم گفت‌‏و‌‏گوی فلسطين، فلسطينی در مصر بود بنابراين رژيم‌‏صهيونيستی تصميم گرفت مرتکب اين حماقت شود تا آن‌‏چه که از تحريم‌‏ها به دست نياورد از طريق جنگ نظامی به دست آورد.
ابوالمعطی تاکيدکرد: رژيم‌‏صهيونيستی همان‌‏گونه که از تحريم‌‏ها و آرام‌‏سازی‌‏ها به نتيجه نرسيده است از تهاجم نظامی هم بهره‌‏ای نمی‌‏برند و متحمل شکست مفتضحانه‌‏ای خواهد شد و اگر جنگ به درازا بکشد، اسرائيل با تعداد زيادی کشته، زخمی و اسير از اين منطقه خواهد گريخت.
نماينده جنبش حماس در تهران با يادآوری اين‌‏که اکنون وارد هفته سوم جنگ شده‌‏ايم، تصريح کرد: درحال حاضر و پس از گذشت سه هفته از آغاز جنگ، رژيم صهيونيستی در محدوده غزه مستقر شده است و با وجود بهره‌‏گيری از تمام تجهيزات و نيروها به اهداف خود دست نيافته و اعلام می‌‏کند که نياز به گسترش جنگ دارند.
وی با بيان اينکه اسراييل سرگردان شده، ادامه داد: رژيم صهيونيستی هر روز اهداف تازه‌‏ای را عنوان می‌‏کند، ابتدا گفتند درصدد پايان کار حماس هستيم و سپس ادعا کردند هدفشان متوقف کردن موشک‌‏های حماس است و بعد از آن نيز گفتند که می‌‏خواهيم موشک‌‏باران حماس را کاهش دهيم، تمام اين مسايل دليل آغاز شکست آنان است و اسراييل به هيچ کدام از اهداف خود نمی‌‏رسد و شاهد شکست جديد اسراييل در منطقه خواهيم بود.
نماينده جنبش حماس در تهران در ادامه جلسه و درپاسخ به اين سوال که چه انتظاری از دولت و ملت‌‏های مسلمان داريد، تاکيد کرد: انتظار ما از يک و نيم ميليارد مسلمان جهان اين است که در کنار مردم فلسطين باشند. فلسطينی‌ها در خط مقدم جبهه هستند و به نمايندگی از امت اسلامی از مقدسات و قبله‌ آنان دفاع می‌‏کنند همانطور که امروز شاهديم آمريکا پل هوايی را درست کرده و مهمات در مقادير زياد را در اختيار اسراييل قرار می‌دهد. انتظار ما از امت‌های مسلمان در درجه‌ی اول حمايت تسليحاتی است بايد اين نوع حمايت‌ها باشد. امت اسلامی شرعا مکلف به حمايت است و به حکم وظيفه‌ انسانی‌اش بايد به هر شکلی که شده اين کمک‌‏ها را در اختيار مجاهدان قرار دهد.
ابو‌‏المعطی همچنين اعزام کاروان‌های امدادی به منطقه، ‌ادامه‌ تظاهرات و راهپيمايی‌ها در شهرهای بزرگ و پايتخت‌‏ها، سستی نکردن امت‌ها و اعلام حمايت‌ها از ملت فلسطين و دعا کردن برای پيرورزی رزمندگان و ملت فلسطين را از ديگر انتظارات جنبش حماس از امت‌های اسلامی عنوان کرد.
وی در پاسخ سوالی ديگر مبنی بر اينکه آيا اکنون امکان اعزام نيروی به فلسطين وجود دارد، گفت: ما قبلا می‌گفتيم که مرزها بسته است، اما اکنون نمی‌‏گوييم که مرزها بسته‌اند اگر ملت‌ها بخواهند و فشار بياورند، مرزها باز می‌شود و هم خودشان و هم تسليحات می‌توانند وارد غزه شوند، بايد از هر راهی استفاده شود البته مساله‌ اعزام نيرو به معنای کمبود نيروهای ما در غزه نيست بلکه ما می‌‏خواهيم برادران مسلمان ما هم در اين جهاد مقدس حضور داشته باشند و به دفع تجاوزات بپردازند اگر شرايط فعلی چنين اجازه‌ای ندهد نبايد امت اسلامی از تلاش خود باز ايستد.
نماينده جنبش حماس در تهران پيرامون فعاليت مجاهدان و نيروهای فلسطينی در رام‌الله برای کمک به مردم غزه، اظهار داشت:‌حضور اشغالگران و همکاری محمود عباس با آنها مانع از مشارکت اين نيروها می‌شود، شاهد تظاهرات مردم در کرانه‌ باختری بوديم و ديديم که چگونه از سوی نيروهای امنيتی سرکوب شدند، اکنون از مردم کرانه‌ باختری می‌خواهيم که همانند حضور در انتفاضه‌های اول و دوم امروز هم از الخليل، ‌رام‌الله و غيره سر برآوردند و با انجام عمليات‌های شهادت‌طلبانه ضربات مهلکی بر اين رژيم وارد کرده و مانع از کشتار مردم غزه شوند.
وی در پاسخ به سوالی ديگر در خصوص استراتژی اصلی جنبش حماس گفت: استراتژی ما در تهاجم فعلی رژيم صهيونيستی به نوار غزه که در آن ده‌ها هزار نيرو سهيم هستند دفاع ، ناکام گذاشتن دشمنان، وارد کردن تلفات بيشتر بر دشمن و فراری دادن آنها از نوار غزه است اما در رابطه با آرمان فلسطين اجازه نمی‌دهيم که اين آرمان به سمت و سوی باز کردن گذرگاه‌ها،‌ وارد کردن داروها و مواد غذايی و غيره سوق داده شود. ما به دنبال کسب آزادی و استقلال هستيم و با توجه به وجود اشغالگران، مقاومت حق مسلم ماست و ما به دفاع از سرزمين و مقدساتمان تا زوال رژيم صهيونيستی ادامه خواهيم داد.
نماينده‌ جنبش حماس در تهران درباره‌ اخبار منتشره مبنی بر تصميم رژيم صهيونيستی در استفاده از حريم هوايی مصر برای حمله به غزه گفت: اطلاعی در اين‌‏‌‏باره ندارم اما انتظار داريم که برادران مصری آن را تکذيب کنند فکر نمی‌‏کنم که رژيم صهيونيستی برای حمله، به آسمان مصر نياز داشته باشد. انتظار داريم مصر گذرگاه‌ رفح را به طور کامل باز کند و از هر وسيله‌ای برای تحت فشار قرار دادن رژيم صهيونيستی استفاده نمايد.
وی سکوت کشورهای عربی در قبال فجايع غزه را غيرقابل قبول دانست و با ابراز تاسف از عدم توانايی اتحاديه‌ عرب در برگزاری نشست سران کشورهای عربی، خاطرنشان کرد: با وجود گذشت ۱۶ روز از حملات به غزه هنوز سران عرب نتوانستند گردهم آيند و اين مساله هيچ توجيهی ندارد. از اتحاديه‌ عرب می‌خواهيم که فوراً اين جلسه را تشکيل دهد. رژيم صهيونيستی همواره بدون توجه به قطعنامه‌ ضعيف شورای امنيت آن را زير پا می‌گذارد و قطعنامه‌ ضعيف شورای امنيت هم نتوانسته کمترين خواسته‌های ما را برآورده کند از سران عرب می‌خواهيم که اقداماتی انجام دهند و به مردمشان هم اجازه‌ فعاليت دهند اين خواسته‌ ما از تمام کشورهای عربی و اسلامی است.
ابوالمعطی در ادامه با بيان اينکه هيچ يک از کشورهای عربی و اسلامی با هم‌دستی با رژيم صهيونيستی هيچ منفعتی را به دست نخواهند آورد يادآور شد:‌ در قبال سکوت برخی از کشورهای عربی برخی ديگر هم هستند که از ما حمايت می‌کنند هيچ مصلحتی برای هيچ يک از کشورهای عربی در همدستی با رژيم صهيونيستی وجود ندارد بايد مناسبات با رژيم صهيونيستی به هر شکلی باشد قطع شود چرا که به روند سازش اميدی نيست.
وی برقراری مناسبات سياسی ،اقتصادی و فرهنگی با رژيم صهيونيستی را نه تنها سودآور بلکه زيان‌بار عنوان و تصريح کرد: از کشورهايی که با اين رژيم مناسبات دارند می‌خواهيم که اين مناسبات را قطع کرده و بدانند که تنها مردم حافظ سران کشورهايشان خواهند بود نه آمريکا و اسراييل. به آنها توصيه می‌کنيم که از اين رژيم فاصله بگيرند چرا که نفعی برايشان در نزديکی با اين رژيم نيست.
نماينده جنبش حماس در تهران درباره‌ اعزام تيم ديپلماتيک حماس به مصر برای بررسی ميانجگری قاهره در غزه، اضافه کرد: ‌مصر کشور دوست و همسايه است و ما مناسبات تاريخی و فرهنگی بسياری با آن داريم انتظار داريم که مصر به مسووليت‌هايش عمل کند در رابطه با طرح‌های مصر در حل بحران غزه بايد بگوييم که کشورهای ديگر هم طرح‌هايی را ارائه کردند ما از طرحی که براساس اصول و قواعد ما باشد استقبال کرده و آن را می‌‏پذيريم که اين قواعد شامل توقف فوری تجاوزات، عقب‌نشينی فوری رژيم‌‏صهيونيستی از نوار غزه، ‌شکستن تحريم‌ها و بازگشايی دائمی گذرگاه‌ها و عدم پذيرش هرگونه آتش‌بس دائمی است چرا که آتش‌بس دائمی به معنای پايان مقاومت است و ما تا زمانی که اشغالگران حضور دارند به مقاومت‌مان ادامه می‌دهيم.
وی در پايان به مخالفت قاطع حماس با حضور نيروهای بين‌المللی در غزه اشاره و عنوان کرد: ماموريت اين نيروها تنها حمايت از رژيم صهيونيستی است نه ملت فلسطين، اين مساله را می‌توان در جريان تجربه‌هايی که در حادثه‌ "قانا" و ديگر حوادث به دست آمده ديد هيچ يک از رهبران و مسوولان عربی و فلسطينی حق ندارند چنين خواسته‌ای را مطرح کنند چرا که اين امر به معنای بستن دست مقاومت است.





















Copyright: gooya.com 2016