سه شنبه 8 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک عضو شورای مرکزی اعتماد ملی: طبع لطيف خاتمی به درد سياست نمی‌خورد، آفتاب

* رئيس‌جمهوری که برای انجام وظايف قانونی خود نيازمند تصويب لوايح آنچنانی بود، چگونه است که امروز احساس می‌کند می‌تواند در چنين شرايط نابسامانی از پس وظايف محوله برآيد؟ آيا به راستی دين مردم پس از ۸ سال ادا شد؟


آفتاب:‌ يکی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی،‌ خاتمی را به دليل طبع لطيف‌اش مناسب اتخاذ تصميم‌های شخت و دشوار در مقام رياست جمهوری ندانسته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس سياسی آفتاب، سعيد قندهاری در يادداشتی تحت عنوان «نقش خاتم بر سر ايوان خوش است» با اشاره به اينکه «ديرزمانی است که نهضت خاتمی‌خواهی در جامعه شکل گرفته و موجی از مخالفان و موافقان را رودرروی هم قرار داده است و هر گونه اقدامی نفيا و اثباتا از سوی ايشان و با تعصبی خاص ابراز می‌شود، از نامه‌های عارفانه- عاشقانه تا جلسات رمانتيک و عاطفی آنچنانی يا حتی مصاحبه‌های خودزنانه برخی متملکين صاحب مدعا که به تنها چيزی که نمی‌انديشند تدبير است» هواداران خاتمی را متهم کرده است که می‌خواهند «به هر ترتيب ممکن خود را به‌عنوان پرچمداران اصلی اين جريان (اصلاحات) معرفی کنند».

اين عضو شورای مرکزی اعتماد ملی در ادامه می‌نويسد:‌ «در دوره رياست‌جمهوری آقای خاتمی که با تجهيز کامل منابع مادی و معنوی و با اقبالی فراتر از تصور تحليلگران و حکومتگران نيز همراه بود، زمينه هر گونه تحول و پی‌ريزی هر نوع فرآيندی مثبت در جهت بسط و ترويج جامعه‌ای به اصطلاح دموکرات و اصلاح ساختارهای حکومتی و استقرار نظام‌های مردم‌سالار به وجود آمد».

‌ وی در عين حال می‌پرسد: «سوالی که مطرح است اين است که چه چيزی در پايان کار عايد مردم و کشور شد؛ رئيس‌جمهوری که برای انجام وظايف قانونی خود نيازمند تصويب لوايح آنچنانی بود، چگونه است که امروز احساس می‌کند می‌تواند در چنين شرايط نابسامانی از پس وظايف محوله برآيد؟ آيا به راستی دين مردم پس از ۸ سال ادا شد»؟

قندهاری با اشاره به اينکه «خاتمی به منظور احتراز از مواجهه و مصافحه احتمالی با بيل کلينتون رئيس‌جمهور اسبق ايالات متحده آمريکا پله‌های سازمان ملل متحد را يک در ميان می‌پيمود». می‌افزايد: «تجربه ۸ ساله ايشان نمايانگر اين موضوع است که طبع لطيف و روحيه حساس ايشان امکان اتخاذ سياست‌های سخت را ناممکن ساخته و اين نسخه برای کشورهايی انقلابی نظير ايران و در جهان سوم تجويز نمی‌شود».





















Copyright: gooya.com 2016