سه شنبه 8 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۲۸۳ هزار ميليارد تومان حجم بودجه ۸۸، کسری ۵۵۸۰ ميليارد تومانی بودجه، مهر

لايحه بودجه ۸۸ کل کشور با حجم اعتباری بيش از ۲۸۲ هزار و ۶۹۶ ميليارد تومان به مجلس تقديم شد، همچنين تراز عملياتی بودجه ۸۸ با منفی ۵۵۸۰ ميليارد تومان مواجه است.
به گزارش خبرنگار مهر، رئيس جمهور لايحه بودجه ۸۸ کل کشور را با حجم اعتباری بيش از ۲۸۲ هزار و ۶۹۶ ميليارد تومان به مجلس برد و در صحن علنی مجلس از جزئيات آن دفاع کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از اين ميزان، حدود ۹۶ هزار و ۸۲۳ ميليارد تومان سقف بودجه عمومی دولت و حدود ۲۰۲ هزار و ۴۸۴ هزار ميليارد تومان حجم بودجه شرکتهای دولتی است. بودجه شرکتهای دولتی در سال آينده نسبت به رقم مصوب بودجه سال جاری ۴ دهم درصد کاهش نشان می دهد. در همين حال، بودجه ۱۶ شرکت دولتی به دليل واگذاری در راستای سياستهای اجرايی اصل ۴۴ از بودجه ۸۸ حذف شده است.

البته بيش از ۱۶ هزار و ۶۱۱ ميليارد تومان به صورت دوباره در بودجه منظور شده است. به عبارت ديگر، مجموع حجم بودجه شرکتهای دولتی و سقف بودجه عمومی دولت را از ارقام تکراری ( يعنی رقم ۱۶ هزار و ۶۱۱ ميليارد تومان) کم کنيم، رقم حاصل حجم کل بودجه ۸۸ کل کشور را نشان می دهد.

همچنين تراز عملياتی بودجه ۸۸ با کسری ۵ هزار و ۵۸۰ ميليارد تومان مواجه است؛ البته اين رقم نسبت به رقم مصوبه بودجه سال جاری به شدت کاهش نشان می دهد. از ديدگاه بودجه نويسان، هرچه قدر اين رقم به صفر نزديک شود، آن بودجه ايده آل ارزيابی می شود.

دکتر محمود احمدی نژاد با تشريح ويژگيهای بودجه سال ۸۸ کل کشور بودجه سال آينده را نسبتاً عملياتی ، منسجم و متناسب با شرايط امروز اقتصاد جهان توصيف کرد.

وی علام کرد: سقف مصارف ارزی در بودجه ۸۸ با کاهش ۴۰ درصدی نسبت به بودجه مصوب سال جاری در سقف ۳۷ ميليارد دلار محدود شد.

رئيس جمهور گفت: ۹ هزار ميليارد تومان در بودجه سال آينده برای اجرای قانون مديريت خدمات کشوری اختصاص داده شده است که از اين مقدار ۴ هزار ميليارد به بازنشستگان و ۵ هزار ميليارد تومان ديگر به شاغلان و کارکنان تعلق می گيرد.

لايحه بودجه ۸۸ کل کشور با دلاری ۹۵۰ تومانی و قيمت پايه نفت ۳۷.۵ دلاری بسته شده است.

گفتنی است، حجم کل بودجه مصوب سال جاری بيش از ۲۹۰ هزار و ۱۰۴ هزار ميليارد تومان بوده است.





















Copyright: gooya.com 2016