جمعه 4 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابوترابی‌فرد، نايب رييس اول مجلس: قيمت نفت در بودجه سال ‌٨٨ بشکه‌ای ‌٥/٣٧ دلار پيش‌بينی شده است، ايسنا

*بودجه‌ هزينه‌های جاری و عمرانی افزايش پيدا نمی‌کند


حجت‌الاسلام‌والمسلمين ابوترابی نايب رييس اول مجلس شورای اسلامی خبر داد که در بودجه‌ی سال آينده قيمت نفت برای هزينه‌های جاری و عمرانی ۵/۳۷ دلار در نظر گرفته شده و بر اساس تصميم گرفته شده بودجه‌ی هزينه‌های عمرانی امسال افزايش پيدا نمی‌کند و بودجه‌ی جاری نيز کمترين افزايش را خواهد داشت و بودجه با نگاه انقباضی بسته شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمين ابوترابی‌فرد صبح امروز در حاشيه‌ی همايش حزب اسلامی ايران‌زمين در جمع خبرنگاران ايلنا، ايسنا و واحد مرکزی خبر در پاسخ به اين سوال که بودجه چه موقع به مجلس شورای اسلامی ارايه می‌شود، گفت: در دستور کار دولت است که هر چه زودتر بودجه به مجلس شورای اسلامی ارايه شود و فکر می‌کنم که در روزهای آينده و تا آخر هفته‌ی آينده بودجه به مجلس شورای اسلامی ارايه شود.

وی در پاسخ به سوال ديگری در مورد کليات بودجه نيز، گفت: بر اساس مذاکراتی که بيش از يک ماه قبل خدمت آقای احمدی‌نژاد داشتيم با توجه به واقعيات اقتصادی امروز و با نگاه به اين‌که بتوانيم در صورت افزايش قيمت نفت، حساب ذخيره از ظرفيت بيشتری برخوردار شود تصميم گرفته شد که قيمت نفت برای هزينه‌های جاری و عمرانی در بودجه‌ی سال آينده بشکه‌ای ۵/۳۷ دلار در نظر گرفته شود و اگر قيمت نفت افزايش پيدا کرد مازاد آن به حساب ذخيره‌ی ارزی برود.

نايب رييس اول مجلس شورای اسلامی، با بيان اين‌که نگاه دولت و مجلس افزايش حساب ذخيره‌ی ارزی است، گفت: با اين نگاه بودجه‌ی هزينه‌های عمرانی نسبت به امسال افزايش پيدا نمی‌کند و در بودجه‌ی جاری نيز ما با کمترين افزايش روبرو خواهيم بود و در واقع سعی شده در بودجه نگاه انقباضی وجود داشته باشد و با نگاه انقباضی بودجه بسته شود.

ابوترابی با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبری مبنی بر اين‌که وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی کاهش پيدا کند، گفت: بايد تمام تلاش‌ها در اين راستا باشد که ما شاهد قطع وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی باشيم و در واقع منابع درآمدهای غيرنفتی را افزايش دهيم.

نايب رييس اول مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اين‌که بودجه‌ی عمرانی و جاری در بودجه‌ی امسال افزايش پيدا نمی‌کند، گفت: همان‌طور که گفتم اين ۵/۳۷ دلار برای هزينه‌های جاری و عمرانی در نظر گرفته شده و اگر درآمد قيمت نفت افزايش پيدا کرد درآمد مازاد آن برای توسعه‌ی زيرساخت‌ها و سرمايه‌گذاری در عرصه‌های مختلف به حساب ذخيره‌ی ارزی واريز می‌شود.

وی گفت: ما پيش‌بينی می‌کنيم که قيمت نفت در آينده افزايش پيدا کند.





















Copyright: gooya.com 2016