چهارشنبه 11 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاريجانی: دولت در ارائه بودجه ۸۸ دير کرده است، نتيجه استيضاح اسکندری معلوم نيست، مهر

رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه دولت در ارائه لايحه بودجه سال آينده دير کرده است، خواستار آن شد که رئيس جمهور لايحه بودجه را هر چه سريعتر در اختيار مجلس بگذارد .
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، دکتر علی لاريجانی امروز در حاشيه بازديد از نمايشگاه مرکز پژوهش های مجلس در جمع خبرنگاران از برگزاری دو نشست مشترک بين دولت و مجلس برای بررسی چگونگی تنظيم بودجه سال ۸۸ و اجرای طرح تحول اقتصادی خبر داد و تصريح کرد: در اين ديدارها بحث هايی درباره نحوه تنظيم بودجه با توجه به کاهش قيمت نفت و تاثير احتمالی آن در بودجه صورت گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس قوه مقننه با بيان اينکه روسای کميسيون های اقتصادی، رئيس مرکز پژوهشها وجمعی از نمايندگان در اين ديدارها حضور داشتند، خاطر نشان کرد: در رابطه با لايحه هدفمند کردن يارانه ها، برگزاری اين نشست ها برای همگرايی مجلس و دولت مفيد است اما نتيجه دقيق و قابل اعلامی از اين نشست ها به دست نيامده است.

لاريجانی خاطر نشان کرد: دولت و مجلس درباره بودجه توافقات اوليه خوبی داشته اند و تصويب شد که قيمت نفت و بنزين بايد متناسب با شرايط روز باشد.

نماينده مردم قم در خانه ملت در پاسخ به سئوالی در مورد زمان ارائه لايحه بودجه ۸۸ با تاکيد بر اينکه اين لايحه بايد زودتر به مجلس ارائه می شد، گفت: دولت لايحه بودجه را هر چه سريعتر در اختيار مجلس بگذارد و الان هم ارائه اين لايحه دير شده است.

وی در خصوص آلودگی هوای تهران با اشاره به برگزاری نشست های متعدد در اين رابطه بيان داشت: آلودگی هوای تهران موضوعی ريشه دار است که بايد کار کارشناسی عميق تری در مورد آن صورت گيرد و ترافيک تهران نيازمند بررسی دقيق و اقدامات عملی است.

خبرنگاری در مورد نامه اخير رئيس مجلس به احمدی نژاد در مورد عملکرد دولت در اجرای تبصره ۱۳ سئوال کرد که وی در پاسخ گفت: خاطرم نيست که دولت به اين نامه پاسخی داده يا نه اما اين نوع نامه نگاری ها بين دولت و مجلس امری روتين و عرف است.

خبرنگاری ديگری پيش بينی رئيس مجلس از نتيجه طرح استيضاح وزير جهاد کشاورزی پرسيد که لاريجانی در اين رابطه ياد آور شد: از هم اکنون نمی توان تصميم مجلس را در مورد استيضاح وزير جهاد پيش بينی کرد و بايد تا روز يکشنبه صبر کنيم تا ببينيم چه اتفاقی می افتد.

وی در خاتمه مرکز پژوهش ها را از مراکز پرکار و با دقت دانست و تاکيد کرد: اتکاء مجلس به کارهای کارشناسی بايد بيشتر شود زيرا در اين صورت دقت در قانونگذاری افزوده خواهد شد.

لاريجانی همکاری رسانه ها را برای تقويت قانونمداری در کشور را ضروری خواند و گفت: رسانه ها بايد درباره طرح ها و لوايح مصوب در مجلس به گونه ای اطلاع رسانی کنند که مردم نسبت به آن آگاهی خوبی به دست بياورند.





















Copyright: gooya.com 2016