جمعه 11 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد زيدآبادی: نيامدن خاتمی برای او و جامعه مثبت‌تر از آمدن است، فارس

خبرگزاری فارس: يک ملی مذهبی گفت: عدم حضور خاتمی در اين دوره هم برای شخص خودش و هم برای جامعه ايران مثبت‌تر از حضورش خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمد زيدآبادی دبيرکل سازمان دانش‌آموختگان ايران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی باشگاه خبری فارس «توانا» ضمن حمايت از کانديداتوری عبدالله نوری در انتخابات گفت: نوری برای حضور در انتخابات دو شرط دارد که يکی اجماع نسبی اصلاح‌طلبان و ديگری عدم معرفی کانديدا توسط اصلاح‌طلبان در صورت رد صلاحيت وی است.
وی افزود: اگر اين دو شرط تحقق پيدا کند، عبدالله نوری به عنوان کانديدای اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور خواهد يافت، ولی در صورت عدم تحقق اين شروط بعيد به نظر می‌رسد وی از هيچ يک از کانديداهای اصلاح‌طلبان حمايت کند.
دبيرکل سازمان دانش‌آموختگان ايران اسلامی با تاکيد بر اين نکته که خاتمی در حال حاضر برای حضور در انتخابات ترديد دارد، خاطرنشان کرد: عدم کانديداتوری آقای خاتمی در اين دوره هم برای شخص خودش و هم برای جامعه ايران مثبت‌تر از حضورش خواهد بود، شخصاً معتقدم نظر خاتمی بيشتر به نيامدن است و وی نهايتاً وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی نخواهد شد.
زيدآبادی در خصوص اجماع اصلاح‌طلبان گفت: در اين دوره اجماع اصلاح‌طلبان بسيار سخت است، ولی در مجموع به رغم ظاهر قضيه اجماع اصلاح‌طلبان بسيار محتمل‌تر از اصولگرايان است.
وی اقبال برخی از عناصر سرشناس جبهه اصلاحات به کروبی را اينگونه ارزيابی کرد: آن فاصله‌ای که برخی از گروه‌های اصلاح‌طلب بين خاتمی و کروبی قائل می‌شوند و به يکی خيلی امتياز می‌دهند و از ديگری امتياز کم می‌کنند به نظر واقع‌بينانه نيست، هرکدام از اين افراد در برخی زمينه‌ها قوی‌تر و در برخی جهات ضعيف‌تر هستند.
عضو سابق هيات‌مديره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران افزود: با توجه به اين نکته برخی از عناصر جبهه اصلاح‌طلبی به اين نتيجه رسيده‌اند که آقای کروبی در زمينه کارهای اجرايی نسبت به آقای خاتمی عنصر کارآمدتری است و از وی حمايت می‌کنند.
زيدآبادی‌ در پايان يادآور شد: نيروهای ملی مذهبی و نهضت آزادی مانند دوره‌های گذشته در انتخابات حضور خواهند داشت، ولی بعيد به نظر می‌رسد کانديدای مستقل را معرفی کنند و از هر شخصی که انطباق بيشتری با برنامه‌هايشان داشته باشد حمايت خواهند کرد، خواه اين شخص اصلاح‌طلب باشد يا اصولگرا.





















Copyright: gooya.com 2016