سه شنبه 15 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

منوچهر متکی: فعاليت‌های ماهواره‌ای ايران صلح آميز است، فارس

خبرگزاری فارس: وزير امورخارجه ظرفيت‌های تکنولوژيک در ايران را با اهداف صلح‌آميز و برای برآوردن نياز کشور خواند و تصريح کرد: فعاليت‌های ماهواره‌ای ايران با اهداف صلح آميز است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به آديس آبابا، منوچهر متکی وزير امورخارجه کشورمان امروز سه‌شنبه در حاشيه دومين روز اجلاس سران اتحاديه آفريقا در پاسخ به پرسشی درباره پرتاب ماهواره ملی اميد به فضا، ظرفيت‌های تکنولوژيک در ايران را با اهداف صلح‌آميز و برای برآوردن نياز کشور خواند و تصريح کرد: فعاليت‌های ماهواره ای ايران با اهداف صلح آميز است.
وی با بيان اينکه ظرفيتهای ايران در حوزه‌های نظامی، دفاعی است، گفت:‌ ملت ايران صلح جو و به دنبال مناسبات صميمانه با همه ملل جهان است.
وزير خارجه در پاسخ به پرسش يکی از خبرنگاران با اشاره به روابط خوب ايران با کشورهای عربی خاطرنشان کرد: کشورهای عربی پذيرای اين نيستند که وزيرخارجه رژيم اسرائيل به عنوان سخنگوی آنها حرف بزند.
متکی بار ديگر حماس را يک دولت قانونی خواند که بر اساس آراء مردم فلسطين انتخاب شده و تصميم سازی در مورد آتش بس، ‍آرام سازی و بازسازی و گشوده بودن گذرگاه‌ها به حماس مربوط است و آنچه که حماس در رابطه با غزه تصميم گيری کند از نظر ايران قابل احترام است.
وزير خارجه اضافه کرد: ما و هيچ کس نبايد برای حماس تصميم گيری کند.
يکی از خبرنگاران به موضوع برنامه هسته‌ای ايران با توجه به روی کار آمدن دولت اوباما اشاره کرد که متکی در پاسخ با بيان اينکه جرج بوش دروغ بزرگی مبنی بر اينکه ايران به دنبال سلاح هسته‌ای است را به افکار عمومی جهان گفته بود، خاطرنشان کرد: اين دروغ مثل بسياری از دروغ‌های ديگر دوران رياست جمهوری بوش که از بدترين دوران های رياست جمهوری در آمريکا بود، آشکار شد.
وزير خارجه با تاکيد بر اينکه ايران نيازمند به سلاح هسته‌ای نيست و اعتقادی نيز به اين سلاح ندارد، گفت:‌ به اعتفاد ما دوران کارآمدی سلاح هسته‌ای برای دارندگان آن به سر آمده و اين سلاح قادر به حل هيچ بحرانی در جهان نيست.
وی با بيان اينکه امروز سلاح در جهان هسته‌ای و نظامی نيست بلکه نرم افزارانه است، خاطرنشان کرد: امروز جنگ تسليحاتی نيست بلکه جنگ ايده‌هاست.
وزير خارجه کشورمان گفت: دوران سياه حکومت بوش در تمام تاريخ آمريکا بدنامی و شکست را نصيب دولتمردان اين کشور کرده است.
وی با بيان اينکه دولتمردان جديد آمريکا بايد بدانند که دنيا به راستی تغيير يافته است، تصريح کرد: آنها بايد بدانند و خود را با اين تغيير تطبيق دهند.
متکی ابراز اميدواری کرد که اوباما که در کمپين خود تغيير را اساس شعارهايش قرار داده بتواند شعار تغيير را محقق و عملياتی کند.
وزير خارجه با تاکيد بر اينکه ايران به دنبال فناوری هسته‌ای برای اهداف صلح آميز بوده و به اين هدف دست يافته است، افزود: به اعتقاد ما امور سير طبيعی خود را در موضوع هسته‌ای ايران طی می‌کند و اين سير طبيی، پذيرش قانونی حق ايران در برخورداری از انرژی هسته‌ای است.





















Copyright: gooya.com 2016