سه شنبه 15 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير دفاع: پس از پرتاب موفق ماهواره اميد، پروژه بعدی ماهواره مصباح است، ايسنا

ـ زنجيره تجهيزات حضور ما در فضا کامل شده است


وزير دفاع گفت: موفقيت ماهواره اميد صدرصد بود و ماهواره مصباح پروژه بعدی است که بايد بروی آن کار کنيم و قطعا خود ما می‌توانيم کارهای آن را انجام دهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) سردار سرتيپ مصطفی محمدنجار صبح روز سه‌شنبه در حاشيه جشنواره خوارزمی در جمع خبرنگاران افزود: ماهواره ملی اميد توسط ماهواره‌بر سفير ۲ در مدار به سلامت نشست و اکنون ماهواره در حال حرکت است. ارتباط ما با آن برقرار است و اطلاعات لازم از آن دريافت می‌شود و پيام رييس‌جمهور نيز از ماهواره دريافت شد.

وی با بيان اين‌که " اين پيروزی بزرگ و در واقع ورود به عرصه فضا توسط دانشمندان ايرانی برگ زرين ديگری برای دانشمندان ايرانی، تک‌تک ايرانيان و جزو افتخارات جمهوری اسلامی ايران است" خاطرنشان کرد: اين کار برای اولين بار رخ داد و با اين‌ کار در بخش تحقيقاتی علمی، صنعتی کشور چند اتفاق ديگر رخ داد.

وی با بيان اين‌که " تمام تجهيزات به کار گرفته در اين عملايت بزرگ بومی و داخلی و خود ماهواره اميد ساخت داخلی است" گفت: ماهواره‌بر سفير ۲ در واقع يک موشک دو مرحله‌ای است که توسط متخصصان داخلی ساخته شده و ۲۶ تن وزن دارد و در دو مرحله عمل می‌کند. علاوه بر ماهواره و ماهواره‌بر بايد به مساله ايستگاه‌های زمينی نيز اشاره کرد که ايستگاه‌های زمينی از نوع ثابت و موبايل توسط متخصصان کشور ساخته شده و در اقصی نقاط و مکان‌های مختلف قرار گرفته و هدايت و ارتباط با ماهواره را انجام می‌دهند.

وزير دفاع با اشاره به اين‌که " جرات و جسارت ايرانی‌ها و دانشمندان ايرانی در اين پروژه خود را نشان داد" گفت: درواقع اکنون زنجيره تجهيزات حضور ما درفضا کامل شده است و ما در بخش‌های مختلف ماهواره، ماهواره بر، ايستگاه‌های زمينی و پرتاب به زنجيره کاملی دست پيدا کرده‌ايم.

وی با اشاره به اين‌که " گرچه اين ماهواره اولين ماهواره و کوچک است، ولی راه را برای ورود به اين عرصه باز کرد" گفت: اين نشان از جسارت، نبوغ و خلاقيت ايرانی‌ها دارد و مهمترين مساله در اين ارتباط بحث مديريت بود که بتواند کل اين عمليات را هدايت کند و با موفقيت انجام شد و من اين موفقيت را به رهبر معظم انقلاب، همه دانشمندان و متخصصان کشورمان تبريک می‌گويم. در اين ارتباط مجموعه کشور فعال بود و با تلاش همه اين موفقيت به ثمر رسيد.

وی هم‌چنين در مورد ماهواره مصباح نيز گفت: اين پروژه بعدی است که بايد روی آن کار کنيم. همان‌طور که رييس‌جمهور فرمودند؛ قطعا ما می‌توانيم خودمان کارهای آن را انجام دهيم.





















Copyright: gooya.com 2016