دوشنبه 21 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده کل سپاه: رهبر انقلاب مقابله با تهديدات نرم را به بسيج واگذار کردند، فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده کل سپاه از تدبير مقام معظم رهبری خبر داد که بر اساس آن، مقابله با تهديدات نرم و عمق‌بخشی داخلی به رده‌های مختلف بسيج واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز دوسنبه در مراسم گردهمايی پنج هزار نفر از فرماندهان منتخب واحدها و پايگاه‌های مقاوت بسيج تهران بزرگ، يادآوری و بررسی دستاوردهای انقلاب را عامل ايجاد آمادگی و روحيه بخشی در نيروهای انقلابی برای ادامه راه عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی در ابعاد مختلفی داشته است که بزرگترين دستاورد آن در بعد سياسی، استقلال کامل جمهوری اسلامی و تاثيرات آن بر ملت‌های جهان است که به فرموده مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی توانسته است تغيير و تحولات زيادی در جغرافيای سياسی جهان ايجاد کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جعفری اظهار داشت: يکی از آرزوهای ما در گذشته اين بود که بتوانيم با حمايت ازملت‌های مستضعف در مقابل رژيم اشغالگر قدس بايستيم و امروز به برکت انقلاب اسلامی و بدون حضور فيزيکی ما در کنار برادران مسلمانمان در لبنان و فلسطين، می‌بينيم که اين مستضعفان با تمام توان در مقابل اين رژيم اشغالگر می‌ايستند و آن را شکست ميدهند که اين به برکت تجربيات انقلاب اسلامی ايران و نصرت خداوند است که شامل حال آنها شده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شکست رژيم صهيونيستی در جنگ ۳۳ روزه و نيز شکست آن در نبرد با مقاومت اسلامی فلسطين را آغاز شروع تاثيرات عميق در اساس اين رژيم غاصب عنوان کرد و گفت: در آينده نيز اين شکست‌ها، اثرات تعيين‌کننده‌ای در سرنوشت رژيم و منطقه خواهد داشت.
وی با اشاره به خودکفايی و استقلال در ابعاد مختلف اقتصادی، سياسی، دفاعی و امنيتی، اين دستاوردها را از برکات انقلاب اسلامی ايران عنوان کرد و گفت:‌ امروز امنيت ايران به حدی است که نيروهای نظامی آمريکايی که با تمام قوا و با هدف تاثيرگذاری در رفتار و يا توقف شعارهای انقلاب اسلامی در اطراف ايران جمع شده‌اند، قادر نيستند و جرات اقدام به هيچ کاری عليه ايران را ندارند و اين يعنی اينکه جمهوری اسلامی ايران در کشورمان به عنوان يک جزيره با ثبات استقرار کامل يافته است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اين امنيت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی را در طول تاريخ بی‌نظير دانست و گفت: هيچ کشوری با اين شرايط نتوانسته است به چنين اقتدار و امنيت کاملی دست پيدا کند و شاهد بوديم که ملت ايران عليرغم تمام تلاش های ايران برای تاثيرگذاری در روحيه ملت مانند موضوع غنی‌سازی اورانيوم و دستيابی به دانش هسته‌ای، حتی يک گام در مقابل اين تهديدات عقب ننشست و در حالی که در محاصره کامل اقتصادی و سياسی بود بر روی اهداف خود ايستاد و توانست دشمن را در اين زمينه شکست دهد.
جعفری پافشاری روی ارزش‌ها وآرمان‌های انقلاب اسلامی را از معجزات اين انقلاب عنوان کرد و گفت: بسيجيان در اين زمينه پيشتاز و خط‌ ‌شکنان راه هستند که با تمام توان برای تحقق آرمان‌های اين انقلاب تلاش می‌کنند اما بايد همواره اين سوال را از خود بپرسند که برای آينده انقلاب چه بايد کرد و چه تکليفی را بر عهده دارند.
وی ماموريت سپاه و بسيج را دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن عنوان کرد و گفت: مبنای تغيير شرايط محيطی در ماموريت‌های سپاه تغيير ماهيت تهديدات دشمن عليه جمهوری اسلامی ايران است که ما دائما اين موضوعات را رصد می کنيم چرا که به فرموده مقام معظم رهبری سازمان سپاه بايد يک سازمان به روز شونده و متحول باشد که پويايی در هر سازمانی ضرورت اجتناب‌ناپذير است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بيان اينکه تهديدات امنيتی در دهه دوم انقلاب و پس از پايان جنگ تحميلی همچنان ادامه داشت، گفت: ‌مقام معظم رهبری با هوشياری و تدابير حکيمانه خود به موضوع تهاجم فرهنگی اشاره کردند اما ما هنوز در تحقق کامل اين اهداف موفق نبوده‌ايم و بايد تلاش بيشتری بکنيم تا تهديدات را پيش‌بينی و شناسايی کرده وراهکارهای موثر برای مقابله با آن را برنامه‌ريزی کنيم.
جعفری با اشاره به برخی نا امنی‌ها در سال ۷۸، ۷۹ و ۸۰ در تهران اظهار داشت: اين بسيجيان بودند که توانستند در مقابل اين نا امنی‌ها بايستند اما نبايد بگذاريم تا ديگر چنين صحنه‌هايی و چنين گردنه‌های خطيری برای انقلاب اسلامی پيش بيايد.
وی گفت:‌ قطعا در آينده نيز دشمن در صدد ايجاد چنين معضلاتی برای نظام خواهد بود که ما بايد با تدبير از انجام آنها جلوگيری کنيم.
عضو شورای عالی امنيت ملی با بيان اينکه شايد در آينده تهديد نظامی مانند کاری که در مورد عراق و افغانستان صورت گيرد، عليه ايران رخ ندهد، تهديدات نظامی با گستردگی که در اين دو کشور انجام شد را عليه ايران بکلی منتفی دانست و گفت:‌ اما بايد توجه داشته باشيم که تهديدات فقط جنبه نظامی ندارد و دشمن در اين زمينه به انجام تهديدات امنيتی و نرم روی خواهد آورد و اين ما هستيم که بايد خود را برای مقابله با اين تهديدات آماده کنيم.
فرمانده کل سپاه نوع تهديدات عليه ايران در هر دهه‌ای را متفاوت عنوان کرد و گفت: در آستانه ورود به دهه چهارم بايد ماهيت تهديدات اين دهه را بشناسيم و خود را برای مقابله با آن آماده کنيم.
جعفری نوع تهديدات در دهه چهارم انقلاب را تهديدات نرم در زمينه‌های اقتصادی، فرهنگی و سياسی عنوان کرد و گفت:‌ اين نوع تهديدات در گذشته نيز از دغدغه‌های مهم امام راحل بوده است چرا که ايشان اعتقاد داشتند که جمهوری اسلامی از تهديدات خارجی و نظامی نمی‌ترسد.
وی مقابله با تهديدات نرم و عمق‌بخشی داخلی را مهمترين مسئله بسيج در کشور عنوان کرد و گفت: اين مسئوليت خطير که به تصميم مقام معظم رهبری رسيده و به سپاه ابلاغ شده است به اين ترتيب است که بسيج و سپاه بايد در مقابل کسانی که می‌خواهند به رابطه محکم مردم و رهبری ضربه بزنند بايستند.
فرمانده کل سپاه تغييرات صورت گرفته در اين سازمان را در راستای تدابير مقام معظم رهبری و در جهت مقابله با تهديدات عنوان کرد و گفت:‌ ماهيت تهديد عليه نظام جمهوری اسلامی تفاوت با گذشته تفاوت کرده است و بسيج و سپاه بايد در اين زمينه خود را آماده‌تر از قبل کند.
جعفری با بيان اينکه بايد خود را برای مقابله با تهديدات نرم دشمنان آماده کنيم، گفت: تغيير و تحول در سازمان سپاه دارای الزاماتی بود که يکی از آنها لزوم تغييرات ساختاری است که بخش‌هايی از آن انجام شده و بنابر آن برنامه‌های آمادگی دفاعی و امنيتی بر عهده نيروی زمينی و موضوع مقابله با تهديدات نرم و عمق‌بخشی داخلی به رده‌های مختلف بسيج واگذار شده است و ما به عنوان سربازان انقلاب و تحت رهبری حکيمانه مقام معظم رهبری مامور پياده‌سازی آن هستيم.
فرمانده کل سپاه هدف اصلی دشمن را ضربه زدن به باورها و اعتقادات دينی و سياسی مردم عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته نيز برخی دشمنان داخلی در لباس دوست و با ادعای پيروی خط امام و رهبری برای مثال اعتراض می‌کردند که چرا ايران به مقاومت فلسطين کمک می‌کند و به طور وقيحانه شعار توقف انقلاب را سر می‌دادند.
جعفری افزود: اين افراد هنوز هم وجود دارند و بسيجيان نيز بخوبی آنها را می‌شناسند و وظيفه دارند تا اين افراد را به ديگر اقشار جامعه نيز معرفی کنند که اين يکی از رسالت‌های مهم بسيج است.
وی با تاکيد بر موضوع بصيرت دينی و سياسی بسيجيان به بحث پيشرفت‌های علمی به عنوان يکی از ضرورت‌های انقلاب و توجه به موضوعات معنوی و اعتقادی و بينش سياسی بسيجيان به عنوان طرح صالحين اشاره کرد و گفت:‌ بسيج و سپاه وظيفه دارند تا هرچه بيشتر در اين زمينه‌ها بر روی بسيجيان کار کنند.
عضو شورای عالی امنيت ملی به گشت‌های امنيتی محلی بسيج اشاره کرد و اين امر را موجب ارتقای منزلت بسيجيان در منظر عامه مردم و اقدام مناسبی برای جذب جوانان به بسيج عنوان کرد و گفت: در هر محله‌ای مردم با برخی ناامنی‌ها مانند دزدی مواجه هستند و بسيج می‌تواند بطور فعالانه در برقراری امنيت محله‌های خود شرکت کند و اين انتظار به حق مردم را برآورده سازد.
جعفری خاطرنشان کرد: کسی که نام خود را بسيجی بگذارد اما در رابطه با امر خودسازی و يا شرکت در گشت‌های امنيتی انجام وظيفه نکند به معنی آن است که ما نمی‌توانيم او را به عنوان يک بسيجی فعال و يا حتی عادی به حساب بياوريم.





















Copyright: gooya.com 2016