شنبه 26 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"پس خواهران ايرانی ما کجا هستند"، گفتگوی راديو بين المللی فرانسه با سارا لقائی در باره ممنوعيت حضور زنان ايرانی در ديدار ايران و کره جنوبی

خواهران عزيز کره ای!
شما به بزرگترين استاديوم ايران "استاديوم آزادی" می رويد تا از بازی مهم و هيجان انگيز تيم ملی خود با تيم ملی ما لذت ببريد ! خوش به حالتان! ما چنين اجازه ای نداريم! ما زنان ايرانی عاشق فوتبال حق نداريم روی سکوهايی که شما بر آن نشسته ايد بنشينيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيا می توانيم از شما خواهش کنيم که يک بار و تنها يک بار از جانب ما زنان ايرانی فرياد بزنيد: "ايران" ؟؟ آيا اين لطف را می کنيد خواهران عزيز ما؟
وقتی شما جيغ می کشيد، فرياد می زنيد و برای تيم خود هورا می کشيد ، ما پشت پنجره ای شيشه ای و بی روح به نام تلويزيون اسيريم! ما بايد فرياد خود را در گلو خفه کنيم و تنها گريه کنيم حتا اگر خوشحال باشيم؛ چرا که مردان فوتبال ما هرگز صدای تشويقهای ما را نخواهند شنيد.
خواهران عزيز کره ای!
ما به حمايت شما و همه عاشقان فوتبال در جهان نياز داريم! آيا به ما کمک می کنيد؟ از شما می خواهيم با هر کس که می توانيد در اين باره صحبت کنيد! برای ما بجنگيد! اگر بدانيد چه تلخ و زجرآور است که نتوانيد در خانه خود تيم ملی تان را تشويق کنيد!
به خانه ما خوش آمديد !
با بهترين آرزوها برای شما

" نامۀ روسری سفيدها به زنان کره ای که برای تشويق تيم کره آمده بودند".

***

ليدا پرچمی - روز چهارشنبه تيم ايران و کره در چارچوب مسابقات رسمی جام جهانی فوتبال در گروه دوم آسيا، با هم روبرو شدند.

تعداد زيادی از زنان کره ای برای تشويق تيم کشورشان به ايران آمده بودند.اگرچه اين مسابقه رسمی بوده و در تقويم" فيفا" ثبت شده اما در اقدامی غير قانونی به زنان ايرانی اجازه ندادند در ورزشگاه حضور يابند و تيم مملکتشان را تشويق کنند.

چند زن ايرانی عضو "کمپين دفاع از حق ورود زن ايرانی به استاديوم ها"، که به آنها روسری سفيد ها می گويند، با مراجعه به زنان کره ای در روز مسابقه و قبل از عزيمت به سمت استاديوم آزادی نامه ای به زبان کره ای و انگليسی به آنها دادند و از زنان کره ای خواستند تا به آنانی که برخلاف اشتياق فراوان نتوانسته اند در ورزشگاه حضور يابند، بيانديشند.

خانم سارا لقائی يکی از اين زنان روسری سفيد، که توانسته است در کنارتيم کره وتشويق کنندگان آن، به استاديوم آزادی يرود چگونگی شرکت در مسابقه را توضيح می دهد و شرح می دهد که نوشته هائی با اين مضمون به گروه کره ای داده شده است: "پس خواهران ايرانی ما کجا هستند"؟

سارا لقائی می گويد، کمپين دفاع ازحق ورود زنان به استاديوم ها حدود چهار سال است تشکيل شده و برای ورود زنان به ورزشگاه ها تلاش می کند. وی می افزايد، تا بحال دوبار اين اجازه به زنان داده شده، اما بعلت تفکر مراجع مذهبی که حضور زنان را در اين اماکن حرام می دانند، متوقف شده است.

او در مورد نام "روسری سفيدها" توضيح می دهد، از آنجا که نوشته هائی که اعضای کمپين بدست می گرفتند پاره می شده است، اينان به فکر افتادند خواسته هايشان را بر روی روسری های سفيدی که به سر می کنند بنويسند زيرا مهاجمان نمی توانستند روسری ها را از سرشان بردارند.


[برای شنيدن اين گفتگو اينجا را کليک کنيد]





















Copyright: gooya.com 2016