دوشنبه 25 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چرا سپاه تلويزيون های لس آنجلسی را هجو می کند؟ گفتگوی راديو بين المللی فرانسه با ماشاالله شمس الواعظين، رضا خجسته رحيمی و مجيد محمدی

بيژن برهمندی - برنامه زمينه ها و زمانه ها - به عقيدۀ نشريه سپاه، اين تلويزيون ها دو نقش کليدی ايفا کرده اند: يکی اينکه بسياری از بودجه های براندازی نرم آمريکا را بلعيده اند بدون آنکه بتوانند جنبشی قوی را در ايران ايجاد کنند که تامين کنندۀ منافع آمريکا و غرب در ايران باشد، و دوم اينکه اعتماد مردم را به سيستم سياسی نظام جمهوری اسلامی بيشتر کرده اند.

هفته نامۀ صبح صادق، ارگان دفتر سياسی سپاه پاسداران در يکی از شماره های اخيرش، گزارشی در بارۀ وضعيت تلويزيون های موسوم به لوس آنجلسی انتشار داده و در آن، اين تلويزيون ها را متهم به ارائۀ " تحليل های سطحی" ، استفاده از " ادبيات کوچه بازاری" و "عوام فريبی" کرده است. اين نشريه همچنين رسانه های تصويری معروف به لوس آنجلسی را به انتشار غير حرفه ای اخبار متهم کرده است و نتيجه گرفته است که انتقادات اين رسانه ها برای جمهوری اسلامی "مثبت " بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نشریۀ صبح صادق نوشته است: " اگر ما تلويزيون های ضد انقلاب نداشتيم چه کسی می توانست آنقدر خوب از ايران حمايت کند"؟

بعقيدۀ نشریۀ سپاه، اين تلويزيون ها دو نقش کليدی ايفا کرده اند: يکی اينکه بسياری از بودجه های براندازی نرم آمريکا را بلعيده اند بدون آنکه بتوانند جنبشی قوی را در ايران ايجاد کنند که تامين کنندۀ منافع آمريکا و غرب در ايران باشد، و دوم اينکه اعتماد مردم را به سيستم سياسی نظام جمهوری اسلامی بيشتر کرده اند.

درميز گردی، با دعوت از آقايان ماشاالله شمس الواعظين و رضا خجسته رحيمی، هر دو روزنامه نگار مقيم ايران و آقای مجيد محمدی تحليلگر مقيم آمريکا دعوت کرديم بعنوان صاحب نظران حوزۀ رسانه های جمعی، نگاه کارشناسانه ای به پديدۀ رسانه های تصويری معروف به لوس آنجلسی، کارکرد آنها در ايران، نقاط قوت و ضعفشان و البته ادعاهای مجلۀ صبح صادق در بارۀ آنها بياندازيم.

- رضا خجسته رحيمی : "کافی است شما نگاهی به ستون ويژۀ روزنامۀ کيهان بياندازيد تا ببينيد چقدر در سوی مقابل تحليل های لوس آنجلسی قرار دارد. هر دوی اين تحليل ها از منظر عوام فريبانه بودن و دروغ پردازی شباهت زيادی با هم دارند.

- ماشاالله شمس الواعظين : تلويزيون های لوس آنجلسی با توجه به تنوع گفتمان هايشان واقعيت مهاجران ايرانی مقيم لوس آنجلس را منعکس می کنند. از اين حيث بايد به اين رسانه ها نمرۀ خوبی داد. اما آيا رسانه های دولتی در ايران واقعيت جامعۀ ايرانی را منعکس می کنند ؟ جواب منفی است. در اين رسانه ها همۀ زنها چادری اند و همۀ مردم در حال دعا و نمازند، در حاليکه اينها واقعيت های جامعۀ ايران نيست. در تهران مسائلی که در پارتی ها و نشست ها ميگذرد، فکر می کنم در مقايسه با لوس آنجلس، شايد حتی بيشتر باشد ولی اينها بازتابی در رسانه های ملی ما ندارد.

- مجيد محمدی : شبکه های لوس آنجلسی آثار مثبتی هم داشته اند، از جمله اينکه بازار انحصاری تلويزيون در ايران را شکستند و دولت مجبور است که برای مقابله با اينها، در کار پخش آنها اخلال ايجاد کند. علاوه بر اين تلويزيون جمهوری اسلامی در طول دهۀ گذشته موسيقی اين شبکه ها را مورد تقليد قرار داده است...

[برای شنيدن اين گفتگو اينجا را کليک کنيد]





















Copyright: gooya.com 2016