دوشنبه 28 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشاور سابق بلر در مصاحبه با روزنامه گاردین: جنگ عراق فقط به خاطر نفت بود، مهر

لینک به خبر مرتبط در سایت روزنامه گاردین

مشاور دولت سابق انگليس با اشاره به دلايل واقعي جنگ عراق فاش کرد: تسلط و کنترل بر نفت عراق علت اصلي حمله به اين کشور و اشغال آن بود.

به گزارش مهر ، ديويد کينگ مشاور سابق توني بلر از پشت پرده جنگ عراق پرده برداشت و گفت : تسلط بر نفت عراق يکي از عوامل اصلي حمله به اين کشور بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي افزود: آمريکا به دنبال منطقه اي بود تا اينکه سرانجام عراق را مناسب يافت به گونه اي که اين کشور به گزينه اي مناسب براي به راه انداختن جنگ تبديل شد و در پي آن منابع طبيعي اين کشور در کنترل آمريکا و همپيمانانش قرار گرفت.

اظهارات اين مقام سابق انگليسي با ادعاي توني بلر نخست وزير سابق انگليس در زمان حمله به عراق که گفت نفت عامل مهم حمله آمريکا و انگليس به عراق نبود، کاملا متفاوت است.

ديويد کينگ افزود: جنگ عراق اولين جنگي بود که براي تسلط بر منابع طبيعي به راه افتاد و کشورهاي همپيمان تصميم گرفتند تا با به کارگيري قدرت نظامي خود منافع خود را تامين کنند.

وي درعين حال با رد ادعاهاي مکرر مقامات آمريکايي و انگليسي مبني براينکه حمله به عراق با هدف از بين بردن تروريسم و برچيدن رژيم صدام ديکتاتور سابق عراق به راه افتاد، گفت: آمريکا بعد از حمله نسبت به راه هاي انتقال نفت عراق بسيار نگران بود.

کينگ درادامه اينگونه اظهار عقيده کرد که اين استراتژي ممکن است براي به دست آوردن ديگر منابع اصلي مانند آب، معادن و سرزمين هاي حاصلخيز هم به کار برده شود.





















Copyright: gooya.com 2016