شنبه 28 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فروش نفت ايران به ۲۱ کشور کاهش يافت، مهر

نماينده ايران در اوپک درباره کاهش توليد و صادرات نفت کشورمان اعلام کرد: به ۲۱ شرکت آسيايی و اروپايی اعلام شده است که بخشی از ميزان برداشت نفت آنها نسبت به قراردادهايشان کم می شود، همچنين بخشی از کاهش فروش نفت ايران نيز از تک محموله‌ها خواهد بود.
سيد محمد علی خطيبی در گفتگو با مهر افزود: پيش‌بينی می‌شود در نيمه دوم سال ۲۰۰۹ ميلادی به تدريج آثار بهبودی در اقتصاد دنيا پديدار شود، که به اين ترتيب طی يک تا دو سال آينده، مشکل بازار نفت هم برطرف خواهد شد و قيمت‌ها به سمت قابل قبولی پيش‌ خواهد رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: البته برخی اقتصاددانها نيز معتقدند رفع بحرانی با چنين گستردگی و عمق که از جنگ جهانی دوم تاکنون بی‌سابقه بوده، نياز به زمان بيشتری دارد. اما به طور کلی اغلب صادرکنندگان انتظار دارند که بازار طی يک سال آينده بهبود يابد.

نماينده ايران در هيئت عامل سازمان اوپک با اشاره به اينکه اگر در بازار مازاد نفت وجود نداشت، ذخيره‌سازی کشورهای مصرف‌کننده افزايش پيدا نمی‌کرد، تاکيد کرد: در اين شرايط بهترين کار اين است که مقدار عرضه با تقاضا متناسب شود.

به گفته خطيبی اگرچه پيش‌بينی‌های مازاد عرضه متفاوت است اما براساس يک نظر موجود، تقاضای نفت از زمان شروع روند نزول قيمت بين ۴ تا ۵ ميليون بشکه در روز کاهش پيدا کرده است و به همين دليل کاهش ۱.۵ ميليون بشکه‌ای از سوی بازار جدی گرفته نشد.

وی يادآور شد: حتی پس از کاهش ۲.۲ ميليون بشکه‌ای نفت در نشست الجزاير که با احتساب کاهش اکتبر (۱.۵ ميليون بشکه) و کاهش سپتامبر(حدود ۵۰۰ هزار بشکه) در مجموع ۴.۲ ميليون بشکه در روز شده است، باز هم قيمت نفت روند نزولی خود را حفظ کرده و نشان می‌دهد هنوز عرضه می‌تواند بيش از تقاضا باشد.





















Copyright: gooya.com 2016