دوشنبه 28 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيش‌نويس قطع‌نامه کنگره آمريکا "عليه نقض حقوق بشر در ايران"، راديو فردا

تعدادی از اعضای مجلس نمايندگان آمريکا اخيرا پيش‌نويس قطعنامه‌ای را که «آزار و اذيت بهائيان و نقض حقوق بشر در ايران را محکوم می کند»، تسليم کنگره آمريکا کردند.

در پيش نويس اين قطعنامه آمده است که « دولت ايران که اقليت بهائی را به دليل اعتقادات مذهبی مورد آزار قرار می‌دهد و به نقض معاهده‌های بين المللی حقوق بشر ادامه می‌دهد، بايد محکوم شود.»

در اين پيش نويس همچنين آمده که کنگره آمريکا در ۱۷ سال گذشته، ۱۰ بار ضمن ابراز تاسف از آزار و اذيت اقليت بهائی، از تهران خواسته است تا حقوق شهروندان خود را رعايت کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين پيش‌نويس به دستگيری هفت نفر از رهبران بهائی اشاره شده و آمده که شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل و وکيل بهائيان دستگير شده، به موکلان خود و پرونده‌های آنها دسترسی نداشته است.

اين هفت نفر به نام‌های فريبا کمال آبادی، عفيف نعيمی، مهوش ثابت، سعيد رضايی، جمال الدين خانجانی، بهروز توکلی و وحيد تيزفهم حدود نه ماه پيش دستگير شدند.

اين افراد که وابسته به تشکيلاتی موسوم به «محفل ملی غير رسمی بهائيان ايران» يا «گروه ياران» هستند از سوی مقام‌های ايران به جاسوسی برای اسرائيل، توهين به مقدسات و تبليغ عليه نظام متهم شده‌اند.

در همين حال قربانعلی دری نجف آبادی، دادستان کل کشور در نامه‌ای به وزير اطلاعات ايران با اعلام ممنوعيت رسمی فعاليت بهائيان خواستار برخورد با تشکيلات آن‌ها شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ايران، دادستان کل کشور از وزارت اطلاعات ايران خواسته است تا «با هر نوع تشکيلات جايگزين نيز که در حکم بدل از اصل عمل نمايد، طبق مقررات برخورد شود.»

در پيش نويس قطعنامه نمايندگان مجلس آمريکا، از باراک اوباما، رئيس جمهوری و هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آن کشور، خواسته شده تا ايران را به دليل نقض حقوق بشر محکوم کنند و از دولت ايران بخواهند تا هر چه زودتر زندانيانی را که به دليل باورهای دينی خود بازداشت شده‌اند، آزاد کند.

ديان علائی نماينده جامعه جهانی بهائی در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو بارها اعلام کرده است که که ۳۰۰ هزار بهائی در ايران زندگی می‌کنند که در معرض انواع تهديدها و فشارهای دولتی قرار دارند.

حکومت ايران آيين بهائيان را به رسميت نمی‌شناسد.





















Copyright: gooya.com 2016