سه شنبه 29 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايی: امر به معروف و نهی از منکر، فقط مختص لباس و ظاهر مردم شده است، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: چرا ما حکام و مردم را امر به معروف و نهی از منکر نمی‌‏کنيم و در حال حاضر فقط امر به معروف و نهی از منکر، لباس و ظاهر مردم شده است. اين نوع امر به معروف و نهی از منکر بی‌‏احترامی به امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محسن رضايی ، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در همايش محفل انس پيشکسوتان جهاد و شهادت گفت: قيام امام حسين در کربلا تمام تاريخ دنيا را تحت تاثير خود قرار داده است و در خصوص اين قيام تغييرهای زيادی صورت گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: قيام امام حسين برای امر به معروف و نهی‌‏ازمنکر بود و نه اين امر به معروف و نهی از‌‏منکری که ما اکنون در جامعه اسلامی آن را خرد و کوچک کرده‌‏ايم و فقط در چند فريضه از آن استفاده می‌‏کنيم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر باعث آبادانی سرزمين‌‏ها است و فساد را از ميان می‌‏برد و ما با اين ديد به قيام امام حسين نگاه کنيم و به نظرم قيام امام حسين انفجار نور و ارزش‌‏ها بود و او کاری کرد تا دوباره نماز، روزه، ارزش‌‌‏ها، اسلام و قرآن احيا شد.
وی ادامه داد: امام حسين با قيامش به مردم شجاعت داد و دهن مردم را باز کرد تا مردم بتوانند حرف بزنند و بايستند و امام حسين با قيامش جان تازه‌‏ای به اسلام بخشيد.
رضايی تصريح کرد: ما هميشه با يک موج فروپاشی در جامعه اسلامی مواجه هستيم. نهضت حسينی، نهضتی است که از فروپاشی جامعه اسلامی جلوگيری می‌‏کند.
وی با بيان اينکه چرا امروز امر به معروف و نهی‌‏ازمنکر در جامعه ما تعطيل شده است، گفت: امر به معروف و نهی‌‏از منکر يعنی قيام کردن، نصيحت کردن و خواستن و کدام حاکم حاضر است که بگويد که در مسير شهدا امر به معروف و نهی از منکر کنيد.
رضايی خاطر نشان کرد: چرا بعد از انقلاب امر به معروف و نهی‌‏ازمنکر در جامعه ما کمتر اتفاق افتاده است و شايد به اين دليل باشد که ما جامعه اسلامی داريم و پشت واژه‌‏ غربی نقد رفته‌‏ايم و امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کرده‌‏ايم چه نقدی بهتر از امر به معروف و نهی از منکر است و چرا ما حکام و مردم را امر به معروف و نهی از منکر نمی‌‏کنيم و در حال حاضر فقط امر به معروف و نهی از منکر، لباس و ظاهر مردم شده است. اين نوع امر به معروف و نهی از منکر بی‌‏احترامی به امر به معروف و نهی از منکر است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه چه کسی می‌‏گويد جهاد برای رزمندگان تمام شده است ، تاکيد کرد: اکنون هم ما بايد امر به معروف و نهی‌‏ازمنکر کنيم. امر به معروف و نهی از منکر هدفش عدالت، اصلاح، عمران و آبادانی و هدايت بشر است و چه کسی بهتر از رزمندگان که اين فريضه را انجام بدهند و به همين دليل است که می‌‏گويند بازنشستگی برای رزمندگان معنايی ندارد.
وی در پايان گفت: اگر می‌‏خواهيد حسينی بمانيد بايد راه امام حسين که امر به معروف و نهی از منکر واقعی بود را ادامه دهيم.
در اين مراسم حجت‌‏الاسلام والمسلمين علوی، دريادار شمعخانی، سردار علايی، سردار سيف‌‏الهی، سردار رشيد،‌‏سردار احمدی‌‏مقدم و دريادار محتاج هم حضور داشتند.





















Copyright: gooya.com 2016