چهارشنبه 30 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بروجردی: حراست مجلس گزارش کاملی از حادثه خودسوزی تهيه کند، مهر

رئيس کميسيون امنيت ملی وسياست خارجی، حراست مجلس را مسئول معتاد اعلام کردن فردی که مقابل مجلس خودسوزی کرد خواند و با تاکيد بر اينکه حراست بايد گزارش کامل ديگری از اين ماجرا تهيه کند، گفت: اگر اين موضوع خلاف واقع باشد در جهت دفاع از حيثيت اين فرد اقدام خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر،علاء الدين بروجردی رئيس کميسيون امنيت ملی وسياست خارجی درحاشيه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالات آنان درباره ماجرای خودسوزی فردی در مقابل مجلس و اينکه تذکر وی نسبت به معتاد بودن اين فرد و جانباز نبودنش به نوعی هتک حيثيت وی محسوب می شود، اظهار داشت: جايگاه جانبازی جايگاه مقدسی است و همه کسانی که در دوران دفاع مقدس بوده اند جايگاه والايی دارند.

وی افزود: طبيعی است که يک جانباز به دلايلی دست به اقدامی بزند که نامناسب باشد اما وقتی غيرواقعی باشد حتما نيازمند تذکر است، زيرا بر اساس گزارش رسمی حراست مجلس که رئيس مجلس نيز آن را دريافت کرد ، بنياد شهيد و استانداری تهران در پی استعلام غير واقعی بودن ادعای جانبازی مشخص شده بود.

وی ادامه داد: نکته ديگر اين بود که در روزنامه ها درج شده بود به دليل عدم ملاقات نمايندگان با اين فرد، دچار عصبانيت شده و خودسوزی کرده است. در حالی که گزارش مستندی به ما داده شد که آقايان فدايی، کاتوزيان، کوثری نمايندگان تهران با وی ديدار و گفتگو کرده اند وبرای وی نامه نگاری کردند بنابراين اين خبر غير واقعی بود که حکم می کرد براساس قانون و آيين نامه داخلی مجلس از جايگاه وشان مجلس دفاع شود.

خبرنگاران به بروجردی يادآور شدند که شما در تذکر وانمود کرديد اين فرد معتاد بوده که وی پاسخ داد: اين را رئيس مجلس گفتند و البته در گزارش حراست درج شده و طبيعتا مسئوليت آن با خود آنهاست. وی گفت : اخبار ديگری هم بود که عنوان کردن آن درست نبود، تکذيب اين مورد هم در حد يک ادعا است که بايد حراست مجلس پاسخگو باشد.

رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی در پاسخ به خبرنگاری که تاکيد داشت موضوع اثبات معتاد بودن فرد مذکور مهم است ، تصريح کرد: مسئله چند بعد دارد آنچه عنوان شد و باعث شد مسئله طرح شود درج خبر غير واقعی و متوجه نمودن اتهام به مجلس و نمايندگان بود که ضروری بود از حق مجلس و نمايندگان دفاع شود.

وی ادامه داد : حتی در بدترين شرايط اگر فرض را بر اين بگيريم که فردی معتاد است و مشکلات متعدد دارد، اصل اين حادثه ناگوار و متاثر کننده است که يک انسان دچار چنين شرايطی شود که خودسوزی کند.

بروجردی در پاسخ به خبرنگاری که گفت با توجه به اينکه خبر جانباز بودن فرد مذکور توسط پايگاه اينترنتی فراکسيون اقليت منتشر شده آيا اين مورد از طريق مجلس پيگيری می شود ، گفت: روز گذشته آقای تابش ( رئيس فراکسيون اقليت ) نبودند و موضوع را به آقای عليخانی گفتم اما اينکه منبع خبری آنها کجاست بايد از دوستان اقليت سئوال شود.

نماينده مردم بروجرد در پاسخ به اين سئوال که آيا نبايد يک کميته برای بررسی وضعيت اين فرد تشکيل می شد، اظهار داشت: چون مسئوليت پيگيری جمع آوری اطلاعات را از آغاز حراست مجلس بر عهده گرفته بود، باتوجه به تکذيبيه جلسه روز گذشته مجلس، حراست بايد گزارش کاملی را تهيه کند.

رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی تاکيد کرد: اطلاعات مطرح شده از سوی مجلس و حراست از خانواده فرد مذکور گرفته شده است.

بروجردی در پاسخ به اين سئوال که آيا از حيثيت از دست رفته اين فرد که از تريبون مجلس، معتاد خوانده شده است دفاع خواهيد کرد، گفت: اگر ثابت شود بايد عکس اين قضيه برای دفاع از حيثيت او مطرح شود اما مبنا برای ما گزارش حراست مجلس است.





















Copyright: gooya.com 2016