یکشنبه 4 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: استقبال یزدی‌ها از من را بررسی کنید، اعتماد

رئیس‌جمهوراز تحلیلگران خواست استقبال یزدی‌ها از وی را مورد بررسی قرار دهند.

احمدی نژاد این درخواست را در جلسه هیات دولت در یزد مطرح کرد و به سیاستمداران فراخوان داد ابعاد استقبال از وی که به گفته رئیس دولت نهم «خودجوش» و «از روی انتخاب» بود را تحلیل کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس جمهور در شرایطی خواهان توجه محافل سیاسی به حضورش در یزد شد که از سه شنبه هفته گذشته برخی حواشی سفر وی را احاطه کرده است. حضور احمدی نژاد در یزد از آن حیث مورد توجه ویژه دولت و تحلیلگران قرار گرفت که این شهر از سویی زادگاه سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور پیشین و رقیب آتی اش در انتخابات ریاست جمهوری به شمار می آید و از سویی یزدی ها در نخستین سفر احمدی نژاد به این استان تمایل چندانی به استقبال از رئیس جمهور از خود نشان نداده بودند. تعطیل نشدن مدارس هم مزید بر علت شده بود تا یکی از کمرنگ ترین مراسم استقبال از احمدی نژاد در این شهر رقم بخورد.

در چنین شرایطی و در حالی که برخی محافل سیاسی نگاه های خود را به این سفر معطوف کرده بودند برخی منابع خبری از برنامه ریزی مدیران دولتی استان ها برای استقبال سازماندهی شده از احمدی نژاد خبر دادند. برخی منابع خبری متن مصوبات ابلاغ شده استانداری یزد به فرمانداران را منتشر کردند که طی آن از مدیران میانی استان ها و روسای ستادهای استقبال از احمدی نژاد خواسته شده بود با دادن سرویس های ویژه از جمله وعده شام و ناهار مجانی و ایاب وذهاب رایگان به مردم شهرستان های یزد تعداد بیشتری از یزدی ها را برای مراسم استقبال از رئیس جمهور به مرکز استان بیاورند.

در همین راستا بنرهای دعوت از مردم برای استقبال از احمدی نژاد به فاصله 10 متر از هم در میادین و خیابان های اصلی شهر نصب و بیش از صدها اتوبوس با پرچم های رنگارنگی که روی آن نوشته شده «کاروان مشتاقان احمدی نژاد» در شهرستان های استان مستقر شده بودند تا داوطلبان را به مرکز استان منتقل کنند. اگرچه در اختیار گذاشتن وسایل نقلیه رایگان از جمله قطارهای مجانی و سرویس های استانداران برای جلب بیشتر مردم در سفرهای استانی مسبوق به سابقه است و در سفرهای اخیر احمدی نژاد از جمله خوزستان نیز به اجرا درآمد اما استدلال استاندار یزد برای گسترش دامنه تبلیغات فراخوان مردم خشم نمایندگان استان را برانگیخت.

به گزارش پارلمان نیوز استاندار یزد ضمن تشریح جزییات و دامنه فعالیت های تبلیغاتی به معاونان و فرمانداران و مسوولان کارگروه های ستاد سفر احمدی نژاد تاکید کرده بود «استقبال پرشکوه از احمدی نژاد در استان یزد که زادگاه سیدمحمد خاتمی به شمار می رود بازتاب های گسترده جهانی خواهد داشت.» ساعتی پس از انتشار این خبر علی اکبر اولیا در گفت وگو با پایگاه خبری فراکسیون خط امام (ره) با لحنی تند احمدی نژاد را مخاطب قرار داد و گفت؛ «در شأن دولت نیست که با وعده شام و ناهار مردم را به حضور و استقبال از احمدی نژاد در جریان سفر استانی به یزد فرابخواند.»

وی با بیان اینکه مطمئناً اعلام یکسری امکانات نظیر شام و ناهار و پذیرایی می تواند مردم بیشتری را جمع کند، گفت؛ «ما انتظار داریم مراسم استقبال از احمدی نژاد خودجوش و کاملاً مردمی باشد نه اینکه تلاش های خارج از عرف برای کشاندن مردم به خیابان ها صورت بگیرد.» البته این تنها عامل دلخوری نمایندگان یزد از دولتی ها نبود. ساعاتی پیش از سفر هیات دولت به این استان محمدرضا تابش در نامه یی خطاب به علی سعیدلو معاون اجرایی احمدی نژاد از اجرایی نشدن مصوبات دور نخست سفرهای استانی گله کرده بود. شاید حواشی از این دست بود که باعث شد دولتی ها از راس تا بدنه در سخنرانی های خود به این موضوع بپردازند تا آنجا که غلامحسین الهام سخنگوی دولت، ثمره هاشمی مشاور ارشد رئیس جمهور و علی سعیدلو معاون اجرایی احمدی نژاد این موضوع را محور سخنرانی های خود قرار دادند. اما در کنار سخنرانی های پراکنده دولتی ها، محمود احمدی نژاد در راس کابینه در سخنرانی خود و جلسه هیات دولت این استقبال را مورد تاکید ویژه قرار داد.

به گزارش ایسنا احمدی نژاد در جمع علما و روحانیون این شهر استقبال مردم را مورد اشاره قرار داد و گفت؛ حضور با نشاط، جایگاه ملت ایران را در جهان ارتقا می دهد و حضور باشکوه یزدی ها خیلی از معادلات در جهان و منطقه را به نفع ایران تغییر خواهد داد. وی همچنین بخشی از سخنان خود در جلسه هیات دولت در این شهر را به این موضوع اختصاص داد و از سیاستمداران و تحلیلگران خواست این حضور خودجوش و پرشور و از روی انتخاب را بررسی کنند. احمدی نژاد البته از تشکر غافل نشد و با گفتن اینکه «خادمان ملت بزرگواری مردم یزد را فراموش نخواهند کرد» مراتب قدردانی خود را ابراز کرد.





















Copyright: gooya.com 2016