جمعه 9 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان های جبهه ملی ايران در خارج از کشور: جمهوری اسلامی بار ديگر بر سر دانشجويان و دانشگاه های ايران تاخته است!

روز گذشته عوامل جمهوری اسلامی به دانشگاه اميرکبير در تهران هجوم برده و اقدام به دفن پنج جنازه بی نام و نشان در اين دانشگاه به عنوان سربازان گمنام نمودند. اين اقدام اعتراض دانشجويان را برانگيخته است که دانشگاه قبرستان و محل دفن و آن هم اجسادی را که نمی شناسند و دليل دفن ايشان را نمی دانند نيست! شگفتا حکومتی که به خاطر سرپوش گذاردن به جنايات هولناک خود قصد تخريب و از ميان بردن گورستان خاوران را اطلاع می دهد که موجب اعتراض سازمان های حقوق بشری در جهان گرديد، ناگهان جنازه هائی را برای به خاکسپاری به دانشگاه می برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين جمع بی فرهنگ از ابتدای تسلط شان به جامعه هدف شان اين بود که دانشگاه ها را به تسخير خود درآورند. نماز جمعه را در دانشگاه خواندند و برنامه های حکومتی شان را از دانشگاه به گوش مردم رساندند و کوشش نمودند که دانشگاه را مرکز دينی نمايند و رئيس آن را از معممين، به جای دانشمندان علوم جديد انتخاب نمودند. در حالی که علوم دينی، علومی بر مبنی يقين و علومی که در دانشگاه ها تدريس می شود بر اساس شک مبتنی است، که باهم جمع نمی شود. دانشمندان علوم دينی در گذشته در دانشگاه تدريس می کردند و حوزه علميه هيچ گاه خيال تسخير دانشگاه را به سر نداشت، چه ايشان وابستگی به حوزه علميه را کافی برای اعتبار و احترام خود در ميان مردم می دانستند. تنها اين گروه بی فرهنگ است که بيهوده می کوشد تا با گسترش حضور ناخوانده خود در دانشگاه های کشور به زعم خود برای خود اعتبار و احترام دست و پا کند، و با جعل عناوين دکتری در علوم در جلوی نام های خود تا به حد تقلب در استفاده جعلی از عنوان دکتری دانشگاه لندن، بر گرگ لباس ميش بپوشاند. و امروزه با مقبره سازی و امامزاده سازی در دانشگاه های کشور بهانه ای برای حضور عوامل سرکوب رژيم می جويد. حکومتيان امروزه با آگاهی بر اين که در دانشگاه ها راهی ندارند و حضور سردمدارانشان در دانشگاه ها موجب خفت و ملامت ايشان گرديده است در مقابله با مخالفت و مقاومت دانشجويان عده بی شماری از جوانان را تنها به دليل مخالفت با حکومت، ستاره دار، ممنوع التحصيل و يا در زندان ها شکنجه نموده اند.

ما دفن جنازه در دانشگاه را استفاده ابزاری از جنازه ها، بی حرمتی به حريم دانشگاه و راه تازه ای برای باز کردن پای عوامل رژيم به دانشگاه های کشور می شناسيم و امامزاده سازی در دانشگاه ها را ترفند رژيم برای از ميان بردن حرمت دانشگاه می دانيم. ما خواستار کوتاه ساختن دست های ناپاک جمهوری اسلامی از دانشگاه های ايران هستيم. ما از خواسته های به حق دانشجويان و همچنين از مبارزه آنان برای حفظ صيانت دانشگاه در برابر تجاوزات غيرقانونی جمهوری اسلامی با تمام نيروئی که در اختيار داريم پشتيبانی می نمائيم.

ما به سرکوب دانشجويان مبارز شديداً اعتراض نموده و آن را دليلی بر بی اعتباری رژيم می شناسيم!
مأمورين ضرب و شتم حکومتی بايد از دانشگاه های کشور بيرون رانده شوند! دانشگاه محل دانش آموختن است و احترام به دانشگاه و حفظ صيانت دانشگاه و دانشجويان وظيفه حکومت است!
دانشجويان زندانی را آزاد کنيد و دست از آزار و شکنجه و محروم ساختن آنان برداريد!
برقرار باد مبارزات جوانان ايران برای برچيدن بساط ديکتاتوری و استقرار آزادی و دموکراسی در ايران!

هيات اجرائی سازمان های جبهه ملی ايران در خارج از کشور
مهندس کامبيز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همايون مهمنش
هفتم اسفندماه ۱۳۸۷ برابر بيست و پنجم فوريه ۲۰۰۹





















Copyright: gooya.com 2016