شنبه 10 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک اسرائيلی به خاطر سفر به ايران محاکمه می‌شود، انتخاب

خبرگزاری انتخاب: پليس رژيم صهيونيستی يک شهروند آن کشور را که بتازگی به ايران سفر کرده است به «نقض قوانين» ‌متهم و عليه او اقامه دعوی کرده است.

به نوشته راديو فردا، پليس اسرائيل روز پنج‌شنبه اعلام کرد که آقای موسی سليمان، با تابعيت و گذرنامه اسرائيلی،‌ با نقض مقررات کشورش بتازگی به ايران سفر کرده است.

پليس همچنين گفته است که پس از انجام تحقيقاتی از اين شهروند اسرائيلی، پرونده‌ای عليه آقای سليمان در محاکم قضايی اسرائيل گشوده است. اتهام موسی سليمان «سفر غيرقانونی به ايران» اعلام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته پليس اسرائيل، سفر موسی سليمان به ايران در بهار گذشته انجام شده است. او برای دريافت رواديد به کنسولگری جمهوری اسلامی ايران در استانبول رفته و درخواست رواديد کرده است. اما کارمندان کنسولگری ايران در استانبول،‌ گذرنامه اسرائيلی او را نزد خود نگاه داشته و تنها برگه عبور موقت در اختيار او گذاشته‌اند. نهادهای امنيتی اسرائيل می‌گويند ‌«گروگان نگاه داشتن» گذرنامه‌های يهوديانی که به ايران سفر می‌کنند پيش از اين نيز سابقه داشته است و «اين احتمال هست که از اين گذرنامه‌ها برای عمليات دستگاه‌های اطلاعاتی ايران در خارج سواستفاده شود.»

ايران به اين گزارش واکنشی ابراز نکرده است. به گفته مقام‌های پليس اسرائيل،‌ دستگاه‌های امنيتی جمهوری اسلامی تلاش خود را برای تماس با يهوديان ايرانی مقيم اسرائيل افزايش داده‌اند.

حدود دو هفته پيش نيز دادگاه تل آويو پس از محاکمه‌ای چندماهه، يک مرد اسرائيلی ايرانی‌تبار را به خاطر تماس منظم با عوامل جمهوری اسلامی مقصر شناخت و او را به زندان محکوم کرد. اقامه دعوی عليه آقای سليمان در اسرائيل تازگی دارد.





















Copyright: gooya.com 2016