پنجشنبه 24 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده حماس در لبنان: با پيروزی کاديما صلحی در منطقه بر قرار نمی‌شود، ايلنا

- خوش‌بينی به چپگراهای ميانه‌رو صهيونيست عاقلانه نيست

تهران- خبرگزاری کار ايران
نماينده جنبش مقاومت اسلامی حماس در لبنان تاکيد کرد که پيروزی حزب راستگرای کاديما در انتخابات کنست منعکس‌کننده گرايش جامعه صهيونيست‌ها به احزاب راستگراست و اين واکنش بدون شک بر قضيه فلسطين و آينده سياسی آن تاثير خاص خود را بر جای خواهد گذاشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش "ايلنا" به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطين،«اسامه حمدان» در مصاحبه با قدس پرس تاکيد کرد که نتايج انتخابات صهيونيست‌ها در مورد حماس چيز جديد و تازه‌ای را در پی نخواهد داشت و اين موضوع در واقع پيام اساسی را برای کسانی دارد که به مذاکرات و صلح خيالی دل خوش کرده‌اند و آنان بايد خود را برای تعامل با راستگراهای افراطی صهيونيست‌ها آماده کنند.
وی گفت: «نه در دوره کاديما و نه دوره حزب کار اميدی به صلح نيست و اين انتخابات نشان می‌دهد که جامعه صهيونيست‌ها به سوی راستگراهای افراطی در حال حرکت و گرايش است و کسانی که می‌خواهند با صهيونيست‌ها همکاری داشته باشند، بايد خود را برای تعامل با راستگراها و به ويژه راستگراهای تندرو و افراطی آماده کند.
حمدان افزود: «ما پيوسته بر اين باور بوده‌ايم و هستيم که تفاوتی ميان احزاب صهيونيست‌ها در برخورد با قضيه فلسطين وجود ندارد و حتی خوش‌بينی به چپگراهای ميانه‌رو نيز کار عاقلانه و منطقی نيست و اين نتايج انتخابات به درستی نشان می‌دهد که صلحی در منطقه برقرار نخواهد شد و ما يقين داريم که صهيونيست‌ها هيچ‌گونه تمايلی به برقراری صلح ندارند و خواستار صلح و آرامش در منطقه نيستند.»
وی در مورد طرح آرام‌سازی و مذاکرات قاهره و موضوع «گلعاد شاليط» نيز اظهار داشت که چيز جديد و مهمی در اين زمينه وجود ندارد و تلاش‌ها در اين زمينه‌ها ادامه دارد و دولت مصر به تلاش‌های ميانجی‌گرانه خود ادامه می‌دهد.





















Copyright: gooya.com 2016