شنبه 12 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع دانشجويان بسيجی در حمايت از اقدام اخير اردوغان برگزار شد، ايسنا

بسيج دانشجويی دانشگاه‌های تهران در حمايت از سخنان نخست‌وزير ترکيه و ترک اجلاس داووس از سوی وی در اعتراض به سخنان شيمون پرز، رييس‌جمهور رژيم صهيونيستی و جنايات اين رژيم در غزه، بعد از ظهر امروز(شنبه) مقابل سفارت ترکيه در تهران تجمعی با عنوان "تجمع.... اين‌بار برای حمايت" را برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار سياسی ايسنا تجمع‌کنندگان شعار می‌دادند: «اردوغان اردوغان تشکر تشکر»، «مرگ بر آمريکا»، «مرگ بر اسراييل»، «حسنی نامبارک خجالت خجالت»، «يا ايهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا»، «اردوغان اردوغان حمايتت می‌کنيم»، «الله اکبر»، «مرگ بر مرتجعين عرب»، «مرگ بر سازشکار».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين تجمع‌کنندگان نوشته‌هايی در دست داشتند که از قول مقام معظم رهبری روی آن نوشته بود؛ سران "رژيم غاصب صهيونيستی بايد به جرم اين جنايت شخصا محاکمه و مجازات شوند". همچنين از قول امام(ره) نوشته شده بود: "آمريکا را زير پا می‌گذاريم".

در اين تجمع يکی از دانشجويان در سخنانی گفت: امروز فرياد امام راحل‌مان که بسيار کوشيد اين فرياد در سرتا سر جهان انعکاس يابد مبنی بر اين که بايد با تمامی قدرت‌های مستکبر جهان و امپرياليسم و وابستگانش در جهان مقابله شود به گوش کشورهای سرتاسر دنيا رسيده است و خواب امپرياليست‌ها را پريشان کرده است.

وی افزود: امروز ما دانشجويان بسيجی دانشگاههای تهران آمده‌ايم اين‌جا تا تشکر خود را از اقدام نخست‌وزير محبوب ترکيه اعلام نماييم و اعلام همبستگی کنيم با تمامی کسانی که آرمان آزادی فلسطين را در ذهن خود می‌پرورانند.

وی ادامه داد: امروز ندای اسلام‌خواهی از همه جای اسلام به گوش می‌رسد و اين در حالی است که برخی از سران کشورهای امپرياليست با دخالت‌های مستقيم و غيرمستقيم خود جلوی هرگونه حرکت آزادی‌بخش را در جهان می‌گرفتند.

به گزارش ايسنا در ادامه تجمع‌کنندگان که شعار می‌دادند اردوغان تشکرتشکر و پرچم‌های منقش به اسامی ائمه را در دست داشتند شعار می‌دادند: ياشاسين اردوغان، رجب طيب اردوغان، الگوی آزادگان، هيهات من الذله، مرگ بر مرتجعين عرب، يا ايهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا، فلسطين پيروز است اسراييل نابود است.

در ادامه يکی ديگر از دانشجويان گفت: امام معصوم (ع) می فرمايد دشمن ما دوست ماست. هرچند که ما به دولت ترکيه به دليل اين که به دانشجويان ما اجازه نمی‌دهد تا با گذر از اين کشور خود را به مزرهای فلسطين برسانند، اعتراض داريم، ولی برای اين حرکت اخير اردوغان آمده‌ايم تا تقدير کنيم. ‌

در ادامه صحبت‌های وی تجمع کنندگان شعار دادند لبيک يا حسين، لبيک يا خامنه‌ای؛ لبيک يا حسين است، خامنه‌ای رهبر؛ ضياء هر دو عين است.

در ادامه اين تجمع دانشجويان پرچم آمريکا و پرچم رژيم صهيونيستی و تصوير باراک اوباما که روی آن نوشته بود اوباما؛ بوش سوم، را زير پا انداخته و به آتش کشيدند.

در ادامه بيانيه دانشجويان به زبان فارسی و ترکی قرائت شد و در پايان تاج گلی به سفارت ترکيه تقديم شد.





















Copyright: gooya.com 2016