سه شنبه 20 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسن روحانی: بودجه ۸۸ برای مقابله با بحران اقتصادی مطلوب نيست، ايلنا

اگر بودجه ۸۸ به همين ترتيبی به دولت پيش بينی کرده مصوب شود سال آينده دولت ناچار است بخشی از اعتبارات عمرانی را در اختيار بخش جاری قرار دهد. پيش‌بينی می‌کنم که دولت در سال آينده هم ناچار به ارايه اصلاحيه به مجلس باشد.

ايلنا: رئيس مرکز مطالعات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: لايحه بودجه ۸۸ دارای کسری بودجه پنهان است و بودجه مطلوب برای مقابله با بحران اقتصادی سال آينده نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر حسن روحانی در گفتگو با ايلنا با بيان اينکه برخی از ارقام بودجه ۸۸ واقعی نيست، اظهار داشت: لايحه بودجه براساس ارقام واقعی تدوين نشده است به عنوان مثال ارقامی که برای ماليات در نظر گرفته شده يا رقمی که برای هدفمند کردن يارانه‌ها پيش‌بينی شده منطبق بر واقعيات اقتصاد کشور نيست و دست‌يابی به آن به سختی امکان پذير است.
وی افزود: در بخش هدفمند کردن يارانه‌ها ارقامی که به اين منظور تعيين شده مبنای قانونی ندارد زيرا اگر لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها تصويب می‌شد می‌توانست مبنايی داشته باشد اما چون اين لايحه هنوز قانونی نيست، در نظر گرفتن ارقامی به اين منظور در بودجه نيز مبنای قانونی ندارد و موجب به هم ريختگی بودجه می‌شود.
روحانی با اشاره به اينکه کميسيون تلفيق بودجه و مجلس هم در راستای بررسی لايحه بودجه ۸۸ تلاش خود را کرده است، يادآور شد: اما در مجموع به دليل کسری واقعی که در بودجه وجود دارد؛ ولو کسری پنهان بودجه ۸۸ بودجه‌ای ايده‌آل برای مقابله با اثرات بحران اقتصادی نيست.
رييس مرکز مطالعات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين گفت: در سال جاری هم همين اتفاق برای بودجه افتاد، زيرا بودجه واقعی نبود و از همان ابتدا معلوم بود که دارای کسری است.
او ادامه داد: اين پيش‌بينی از همان آغاز سال وجود داشت و مشخص بود که دولت ناچار است در نيمه سال اصلاحيه به مجلس ببرد. البته اين رسم را دولت در سال‌های گذشته هم باب کرد و شامل امسال و سال آينده هم می‌شود.
به گفته وی اگر بودجه ۸۸ به همين ترتيبی به دولت پيش بينی کرده مصوب شود سال آينده دولت ناچار است بخشی از اعتبارات عمرانی را در اختيار بخش جاری قرار دهد. بنابراين پيش‌بينی می‌کنم که دولت در سال آينده هم ناچار به ارايه اصلاحيه به مجلس باشد.





















Copyright: gooya.com 2016