پنجشنبه 1 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قيمت هر دلار در بودجه‌ ۹۵۰ تومان تصويب شد، ايسنا

مخبر کميسيون تلفيق بودجه گفت که در جلسه‌ اين کميسيون، قيمت هر دلار در بودجه‌ سال آينده همان ۹۵۰ تومانی تصويب شد که در لايحه‌ دولت پيش‌بينی شده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) محمدمهدی مفتح، مخبر کميسيون تلفيق در جمع خبرنگاران با بيان اين‌که وقت عمده‌ای برای بررسی مسائل ارزی در بودجه کميسيون تلفيق صرف شده است، افزود: در جلسات چهارشنبه و پنج‌شنبه بحث حساب ذخيره‌ ارزی و موجودی آن، هم‌چنين قيمت محاسباتی هر دلار بررسی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی هم‌چنين گفت: کميسيون تلفيق با پيشنهاد دولت مبنی بر اين‌که قيمت محاسباتی هر دلار در بودجه ۹۵۰ تومان باشد، موافقت کرد.

مفتح تصريح کرد: دولت در لايحه بودجه‌ سال ۸۸ بر مبنای جدول شماره ۸ برنامه چهارم، رقمی معادل ۱۶ ميليارد و ۱۲۵ ميليون دلار برداشت از منابع ذخيره ارزی پيش‌بينی کرده است که اگر اين رقم ضربدر ۹۵۰ دلار شود؛ در واقع مبلغی بالغ بر ۱۵ هزار و ۳۱۸ ميليارد تومان خواهد شد که کميسيون اين رقم را هم عينا تصويب کرد.

وی يادآور شد که در جدول شماره ۸ برنامه چهارم، ميزان برداشت از منابع ذخيره ارزی حاصل از فروش نفت خام در هر سال مشخص شده است.

مفتح افزود: هم‌چنين در اين جلسات بحث استفاده از حساب ذخيره ارزی مطرح شد که دولت در لايحه در مجموع ۱۴ ميليارد دلار استفاده از حساب ذخيره ارزی را پيش‌بينی کرده بود که کميسيون بر اساس بررسی‌های انجام داده و در راستای کاهش اتکای بودجه به منابع حاصل از فروش نفت خام، ۳ ميليارد دلار از اين رقم را کاهش داد؛ در واقع کميسيون تلفيق استفاده از ذخيره ارزی برای سال ۸۸ را از ۱۴ ميليارد دلار به ۱۱ ميليارد دلار کاهش داد که اگر اين رقم را بخواهيم بر اساس تومان محاسبه کنيم از ۱۳ هزار ميليارد تومان به ۱۰ هزار و ۴۵۰ ميليارد تومان کاهش يافته است.

مفتح گفت: بر اساس اين مصوبه کميسيون تلفيق، اين ۱۴ ميليارد تومان شامل برخی احکام قانونی مانند مقاوم‌سازی مدارس و يا ۲ درصد مناطق نفت‌خيز است. هم‌چنين اين ۱۴ ميليارد تومان رديف‌هايی دارد که با کاهش ۳ ميليارد دلاری که در کميسيون تلفيق انجام شد، رقم يکی از رديف‌ها که ۱۱ هزار و ۲۹۵ ميليارد تومان در لايحه بود به ۸ هزار و ۴۴۵ ميليارد تومان کاهش يافت.

وی در پايان گفت: در حال حاضر کل درآمدها را در کميسيون تلفيق بررسی کرده‌ايم و بررسی بخش‌های ديگر لايحه‌ بودجه از جمله عمرانی احتمالا از روز شنبه آغاز می‌شود.





















Copyright: gooya.com 2016