چهارشنبه 30 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قيمت هر بشکه نفت در لايحه بودجه ‌٥/٣٧ دلار تصويب شد، ايسنا

محمدمهدی مفتح در ارايه سومين گزارش از مصوبات کميسيون تلفيق با تاکيد بر اين که هم‌چنان در مبحث بررسی درآمدها هستيم و جزييات ارقام را به دقت بررسی می‌کنيم، گفت: با استماع و بررسی استدلال‌های دولت و پيشنهادات اعضای کميسيون ويژه و ساير کميسيون‌ها، غالبا موارد متعددی از پيشنهادهای دولت را به تصويب رسانده‌ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، سخنگوی کميسيون تلفيق بودجه ۸۸ با اشاره به مصوبات جديد کميسيون افزود: پيشنهاد ۱۷۴۲ ميليارد تومانی ماليات بر ارزش افزوده دولت عينا به تصويب رسيد. سود سهام شرکت های دولتی که ۶۶۷۳ ميليارد تومان بود را نيز عينا به تصويب رسانديم.

واگذاری سهام شرکت‌های دولتی که پيشنهاد دولت ۵ هزار ميليارد تومان بود در کميسيون تلفيق به ۷ هزار ميليارد تومان افزايش يافت. به اين معنا که دو هزار ميليارد تومان سهام افزايش يافته نبايد سهامی باشد که شاخص بورس را تحت تاثير قرار دهد و عمدتا برای تأديه بدهی دولت به آستان قدس رضوی، شهرداری‌ها و سازمان تامين اجتماعی پرداخت شود.

نماينده مردم رزن در مجلس افزود: در بخش واگذاری معادن پيشنهاد دولت ۵۰ ميليارد تومان بود، ولی اعضای کميسيون با استناد به اين که معادن زياد و متعددی در کشور وجود دارد که بايد به بخش خصوصی واگذار شوند تا از محل واگذاری، درآمدهای دولت افزايش يابد، اين عدد را به ۵۰۰ ميليارد تومان افزايش دادند.

مفتح افزود: در بخش واگذاری طرح‌های عمرانی براساس حکم بندهای لايحه بودجه ۸۸ به دولت اجازه داده شد طرح‌های عمرانی نيمه تمام را واگذار و از محل فروش طرح‌ها ۵۰ درصد از درآمدهای حاصله را به خريداران طرح وام داده تا در بهره‌برداری آنها تسريع شود. اين رقم در لايحه پيشنهادی ۵۰۰ ميليارد تومان بود که به ۱۵۰۰ هزار ميليارد تومان افزايش يافت.

مفتح افزود: در بخش بازپرداخت وام‌های طرح‌های عمرانی ماده ۳۲ قانون برنامه، بودجه ۱۶۷ ميليارد تومان پيشنهادی دولت به تصويب رسيد.

سخنگوی کميسيون تلفيق بودجه ۸۸ با تاکيد بر اين که در خصوص قيمت فروش هر بشکه نفت در لايحه بودجه ۸۸ مباحث زيادی مطرح شد، گفت: پس از بحث و بررسی زياد و با بررسی بودجه ساير کشورهای نفتی با استناد به مجله اقتصادی "ميس" که اين اعداد بين ۳۵ تا ۴۵ دلار بود و هم چنين بررسی پيش‌بينی‌های ساير آژانس‌های اقتصادی بين‌المللی عدد ۵/۳۷ دلار پيشنهادی دولت عينا به تصويب رسيد.

نماينده مردم رزن در پايان تاکيد کرد: تا زمان مشخص شدن ميزان تغييرها در درآمدها که حتی ممکن است نسبت به پيشنهاد دولت کاهش هم داشته باشد، نمی‌توان وارد بحث هزينه‌ها شد و زمانی وارد هزينه‌ها می‌شويم که درآمدها کاملا شفاف شده و بسته شود.





















Copyright: gooya.com 2016