سه شنبه 20 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس ستاد کل نيروی مسلح: برای مقابله با عمليات روانی دشمن به سازمان مستقل و نيرومند نيازمنديم، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس ستاد کل نيروی مسلح کشور اظهار داشت: لازم است برای مقابله با تهاجم فرهنگی و عمليات روانی دشمن يک سازمان مانند شورای عالی دفاع تحت کنترل و مسئوليت شورای امنيت ملی برای سازماندهی اقدامات در اين زمينه شکل بگيرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سيد حسن فيروزآبادی رئيس ستاد کل نيروهای مسلح کشور صبح امروز در همايش عمليات روانی، مهندسی و آينده پژوهی که در سالن همايش‌های بين‌المللی سازمان صدا و سيما برگزار شد، قرآن را بزرگترين کتاب عمليات روانی جبهه حق عنوان کرد و اظهار داشت: قرآن کريم علاوه بر همه ابعادی که در آن مدنظر قرار گرفته است کتابی است برای حفظ روحيه پيامبر در مراحل پر فراز و نشيب رسالت اين در مکه و مدينه.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فيروز‌آبادی ادامه داد: امام خمينی(ره) نيز به عنوان رهبر مبارزه و مقاومت در برابر عمليات روانی مخرب دشمنان عليه مسلمان و مستضعفين شناخته می‌شود و بخش مهمی از صحيفه نور ايشان مربوط به مباحث عمليات روانی برای استحکام قلب و گام‌های ملت ايران و مبارزين اسلام در سراسر جبهه نبرد حق و باطل است.
وی همچنين با اشاره به ادبيات پرمحتوای ملت ايران کتاب شاهنامه فردوسی را کتاب عمليات روانی يک حکيم مسلمان و انقلابی برای حفظ روحيه حماسی ملت ايران و پيروان مذهب تشيع در سرزمين پرمهر ايران عنوان کرد و گفت: افسانه‌های او پردازش ايمان و قوت قلب و ايستادگی و اميد به پيروزی است.
رئيس ستاد کل نيروهای مسلح پيروزی انقلاب اسلامی ايران را شکست استراتژيک دنيای کفر در خاورميانه عنوان کرد و گفت: مقاومت در برابر دنيای استکبار نيز شکست آنها در سراسر گيتی مژده می‌دهد.
فيروزآبادی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب عليه انقلاب اسلامی ايران اظهار داشت: دنيای استکبار با دست انداختن بر اين ترفند می‌خواهد تمام منابع و استعدادهای کشورها را غارت کند و با تزريق سم تهاجم فرهنگی موجب می‌شود تا ملت‌ها از اين موضوع غافل بمانند.
وی با اشاره به جنگ سرد ميان آمريکا و شوروی در سال‌های گذشته اين موضوع را ترفند ديگری از دنيای استکبار برای حذب نخبگان سراسر جهان برای اين دو قطب عنوان کرد و گفت:‌اين جنگ زرگری که ميان دو ابرقدرت شرق و غرب درگرفت برای غفلت ملت‌ها و غارت منابع و استعدادهای آنها بود.
رئيس برگزاری همايش عمليات روانی، مهندسی و آينده پژوهی عنوان کرد: غرب استکباری با تکيه بر ايدئولوژی سازی مکاتب فلسفی و تربيت نخبگان می‌کوشد تا در عرصه‌های روشنفکری جوانان را جذب مکاتب خود کند تا به صورت چشم و گوش بسته مجری فرامين آنها شده و از فرهنگ خود دور بماند.
فيروز‌آبادی ادامه داد: آنها از اين طريق می‌خواهند با بسط شرکت‌ها و بنگاه‌های صادرات و کالاهای رنگارنگ خود ملت‌ها را بدون آنچه متوجه شوند غارت و چپاول کنند.
وی ادامه داد: ‌در اين اوضاع و احوال بود که انقلاب اسلامی ايران به رهبری امام خمينی ظهور کرد و تمام برنامه‌ريزی‌های دنيای غرب را به هم ريخت و ملت ‌ها و نخبگان جهان را برای شورش عليه جهان نيم خيز کرد و امروز شاهد هستيم که ابرقدرت‌های جهان ناباورانه شاهد علائم بيداری در ملت‌های جهان هستند.
رئيس ستاد کل نيروهای مسلح با اشاره به تلاش دشمن مبنی بر نابودسازی انقلاب اسلامی از طريق تهاجم نظامی گفت: کشورهای استعمارگر برای جلوگيری از صدور انقلاب اسلامی ايران با تکيه بر حکومت ديکتاتوری صدام دست به اقدام نظامی عليه ايران زدند اما با شکست در جبهه نظامی متوجه شدند که ديگر کاری از ماشين جنگی آنها ساخته نيست و امروز هر آنچه در جهان دارند بکار می‌گيرند تا با ايجاد يک ساختار وسيع تبليغات روانی خود روح مقاومت و ايثارگری را در ملت ايران تضعيف کنند و در نهايت با بکارگيری مجدد ماشين نظامی‌شان موجبان از بين رفتن انقلاب اسلامی ايران را فراهم کنند.
فيروزآبادی در ادامه به ارائه مقاله خود در زمينه موضوع عمليات روانی و شيوه‌های مقابله با آن پرداخت و افزود: برای انجام مقابله با عمليات روانی دشمن بايد ابتدا وضعيت مطلوب خود را و نيز جامعه هدف را ترسيم کرده و بدانيد که در انجام پيشبرد اين اهداف تنها تلاش کافی نيست و بايد اقدامات ما مناسب، به جا و متناسب با اهداف از پيش تعيين شده باشد.
وی همچنين شناسايی و ترسيم فاصله فکری موجود با وضعيت موجود و هدايت افکار به سمت آرمان‌ها را از ديگر مراحل مقابله با عمليات روانی دشمن عنوان و تصريح کرد: همچنين بايد راهکارهای تاثيرگذار برای انتقال از وضعيت موجود به وضعيت آرمانی انديشيده شود.
رئيس ستاد کل نيروهای مسلح ضرورت مهندسی و آينده پژوهی و سازماندهی عمليات روانی را مورد توجه قوای سه گانه اين کشور عنوان کرد و گفت: اگر اين موضوع از سوی سه قوا مورد توجه لازم قرار گيرد با بسيج افکار عمومی می‌توان ظرفيت مناسبی را در سطح جامعه شکل داد.
فيروز‌آبادی همچنين با تاکيد بر اينکه رفتار مسوولان حکومتی نيز بايد متناسب با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی باشد، بيان داشت: ‌لازم است برای مقابله با تهاجم فرهنگی و عمليات روانی دشمن يک سازمان مانند شورای عالی دفاع تحت کنترل و مسئوليت شورای امنيت ملی برای سازماندهی اقدامات در اين زمينه شکل بگيرد.





















Copyright: gooya.com 2016