دوشنبه 3 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

باراک اوباما: آمريکا نيازمند استراتژی خروج از افغانستان است، ايلنا

رئيس جمهوری آمريکا گفت که هدف آمريکا کسب اين اطمينان است که القاعده ديگر نتواند به آمريکا و يا متحدانش حمله کند و برای دستيابی به چنين اطمينانی به توسعه اقتصاد افغانستان و بهبود روابط ديپلماتيک با پاکستان نيازمنديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايلنا: «باراک اوباما»، رئيس جمهوری ايالات متحده گفت که نيروهای نظامی آمريکا برای پايان دادن به ماموريتشان در افغانستان، نيازمند طرح و برنامه يی هستند که او از آن به عنوان «راهبرد خروج» ياد کرد.
اوباما در گفت وگو با برنامه خبری-تحليلی «۶۰ دقيقه» در شبکه تلويزيونی سی بی اس آمريکا همچنين يادآور شد که قدرت و نيروی نظامی بتنهايی نمی تواند به جنگ در افغانستان پايان دهد.
باراک اوباما همچنين يادآوری کرد که دولت او به دنبال اِعمال و اجرای «استراتژی يا راهبردی جامع و فراگير» برای منطقه افغانستان و پاکستان است و اين راهبرد جامع بايد در بر گيرنده برنامه يی برای خروج نيز باشد.
وی افزود: «هدف اصلی آمريکا در افغانستان، کسب اين اطمينان است که شبکه القاعده ديگر نتواند به آمريکا و يا متحدانش حمله کند، و برای دستيابی به چنين اطمينانی، به توسعه اقتصاد ِ افغانستان، و بهبود روابط ديپلماتيک با پاکستان، احتمالاً نياز خواهد بود.»





















Copyright: gooya.com 2016