سه شنبه 4 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کميته صلح نوبل کنفرانس صلح آفريقای ‌جنوبی را تحريم کرد، ايلنا

برندگان جايزه صلح نوبل اعلام کردند که در اعتراض به تصميم دولت آفريقای‌جنوبی در کنفرانس صلح ژوهانسبورگ شرکت نخواهند کرد.


ايلنا: آفريقای جنوبی به‌تقاضای «دالايی لاما»، رهبر معنوی بوداييان تبت، برای سفر به اين کشور و شرکت در کنفرانس عالی صلح در ژوهانسبورگ، جواب منفی داد.
بی‌بی‌سی گزارش داد، «کگلما موتلانته»، رئيس‌جمهوری آفريقای‌جنوبی در توضيح اين تصميم اعلام کرد که زمان برای چنين ديداری مناسب نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


موتلانته با تاکيد بر اينکه اين تصميم زير فشار دولت چين اتخاذ نشده است، گفت: «اين تصميم در ماه فوريه به‌اطلاع سازمان‌دهندگان کنفرانس نامبرده رسيده است.»
اين در حالی است که کميته صلح نوبل خودداری دولت آفريقای‌جنوبی از اعطای ويزا به دالايی لاما را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرد که کنفرانس صلح ژوهانسبورگ را تحريم خواهد کرد.
کميته صلح نوبل که مقر آن در نروژ است، اعلام کرده که در صورت تغيير نيافتن هرچه سريعتر اين تصميم دولت آفريقای‌جنوبی، در کنفرانس صلح در اين کشور شرکت نخواهد کرد.
در اين گزارش آمده است که قرار بود دالايی لاما به همراه دو برنده جايزه صلح نوبل يعنی «اسقف دسموند توتو»، و «اف دبليو د- کلرک»، رئيس‌جمهوری پيشين آفريقای‌جنوبی، برندگان جايزه صلح نوبل اين هفته در کنفرانس صلح در شهر ژوهناسبورگ سخنرانی کند.
اين دو برنده جايزه صلح نوبل هم اکنون اعلام کرده‌اند که در اعتراض به تصميم دولت آفريقای‌جنوبی در کنفرانس صلح ژوهانسبورگ شرکت نخواهند کرد.
گفته‌شده که «نلسون ماندلا»، رئيس‌جمهوری پيشين آفريقای‌جنوبی که برنده جايزه صلح نوبل نيز هست، نيز از کسانی بود که برای شرکت در کنفرانس صلح از دالايی لاما دعوت به‌عمل آورده بود.
طبق اين گزارش با توجه به اينکه آفريقای‌جنوبی ميزبان مسابقات جام‌جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۰ ميلادی است، موضوع اصلی اين کنفرانس بررسی چگونه از کابرد ورزش فوتبال برای مبارزه با نژادپرستی و دولت آفريقای‌جنوبی اعلام کرده است که از دالايی لاما به‌طور رسمی برای شرکت در کنفرانس ژوهانسبورگ دعوت نکرده است.





















Copyright: gooya.com 2016